Home » D:News » Armele chimice, vechi de aproape 2 000 de ani

Armele chimice, vechi de aproape 2 000 de ani

Armele chimice, vechi de aproape  2 000 de ani
Publicat: 15.01.2009
In urma cu 70 de ani, intr-un tunel din Siria au fost descoperite 20 de cadavre apartinand unor soldati romani. Misterul mortii subite a acestora a fost rezolvat de curand de un cercetator britanic, care a scos la lumina cea mai veche dovada a unui razboi chimic vechi de 1800 de ani.

Ramasitele a 20 de corpuri umane au fost identificate intr-un tunel din Siria, descoperire ce a dus la refacerea unui intreg scenariu de razboi. Analizele au aratat ca fosilele apartineau unor soldati romani, care au fost ucisi de un amestec de gaze pompate in tunel de catre inamicii lor persi. Acestia faceau parte dintr-o garnizoana care sapa tunelul pentru a-i ataca pe persi, care l-a randul lor, sapau tunele pentru a mina zidurile orasulului. Dovezile lasate la fata locului indica faptul ca persii si-au fabricat gazul toxic dintr-un amestec de cristale de sulf si bitumen, care a ucis soldatii romani in numai cateva minute. Dr. Simon James, cercetatorul din cadrul Universitatii Leicester, care a rezolvat acest mister dupa 70 de ani de la descoperirea fosilelor in Siria, declara: “Mixtura a produs gaze toxice, inclusiv dioxid de sulf si un complex mortal de petro-chimicale. Victimele s-au sufocat, au lesinat si au murit. Cred ca aceasta este cea mai veche dovada arheologica a unui razboi chimic, fiind doar inceputul unei istorii teribile a crimelor care continua chiar si in zilele moderne”.