Home » D:News » Cometa Lulin, vizibila cu ochiul liber in urmatoarele nopti

Cometa Lulin, vizibila cu ochiul liber in urmatoarele nopti

Publicat: 24.02.2009
Oamenii nu au aflat de existenta ei decat de doi ani, dar daca va ridicati ochii spre cer in urmatoarele nopti o veti putea observa cu ochiul liber. Este vorba de cometa Lulin, o cometa descoperita de abia in 2007 de catre un student in varsta de 19 ani din Taiwan, si care se va afla la cea mai mica distanta inregistrata vreodata fata de Terra.

Remarcata printr-o luminozitate puternica, cu nuante verzui, cometa Lulin se va apropia la o distanta de 62 de milioane de kilometri fata de Pamant, aproximativ aceeasi distanta pe care o are si planeta Marte.

„Lulin elimina o cantitate enorma de gaz, ceea ce transforma intr-o tinta ideala pentru observatiile cu raze X”, afirma Andrew Read, astronom in cadrul Universitatii din Leicester.

Cu toate acestea, cometa poate oferi si surprize.”Este nevoie de un cer intunecat, dar nici asa nu putem fi siguri ca o putem vedea in toata splendoarea sa. Este prima ei vizita in sistemul nostru solar si, evident, este la prima expunere in fata razelor solare. Surprizele sunt posibile”, a declarat un purtator de cuvant al NASA.

Sursa: DailyMail