Prima pagină D:News

Schimbarile climatice aduc surprize in ecosistem

Redactia Descopera.ro | 02.25.2009 | ● Vizualizări: 105
Schimbarile climatice aduc surprize in ecosistem     schimbari climatice, temperatura, surpriza, planta, variatie, ecosistem + zoom

Incalzirea globala poate ajuta plantele sa creasca intr-un ritm accelerat, nu pentru ca temperaturile ar fi mai mari ci pentru ca variatiile acestora ar fi mult mai dese in anumite parti ale globului, anunta Discovery News.

Pe masura ce iernile vor deveni mai blande, iar variatiile de temperatura vor fi mai dese, anumite plante vor deveni cu mult mai productive decat sunt in prezent. Cu toate acestea, vestile nu sunt chiar atat de bune, si asta pentru ca excesul de crestere al unor specii de plante va dauna celorlalte, ducand, intr-un final la disparitia lor.

„Studiul nostru ilustreaza modul in care schimbarile climatice pot oferi suprize in ecosistemul planetei. Ingheturile vor alterna cu perioadele calde mult mai des decat o faceau pana in prezent, iar acesta este doar unul dintre fenomenele pe care nu le-am prevazut dar care se produce cu rapiditate”, afirma Juergen Kreyling, cercetator la Universitatea nayreuth din Germania.

Sursa:Discovery News