Home » D:News » Un stil de viata sanatos poate aduce modificari la nivel genetic?

Un stil de viata sanatos poate aduce modificari la nivel genetic?

Publicat: 11.05.2009
Doctorul Dean Ornish, presedinte si fondator al Institutului de Cercetare Medicala Preventiva din Sausalito, California, a prezentat in cadrul celei mai recente Conferinte TED din Monterey teoria conform careia adoptarea unui stil de viata sanatos poate afecta o persoana la nivel genetic.

Dean Ornish “preda” in cadrul unui film metode simple de imbunatatire si de prelungire a vietii. El explica faptul ca mancand ciocolata cu afine si band ceai, fluxul sangvin catre creier si catre neuroni se intensifica, marind numarul acestora si schimband structura genetica a individului.

Atunci cand traiesi mai sanatos, mananci mai bine, faci miscare si iubesti intens, celulele creierului se dezvolta, sustine acelasi cercetator. Noi descoperiri demonstreaza ca un stil de viata mai sanatos poate dezactiva genele creatoare de boli, transformandu-le in unele benefice.

Dean Ornish, care mai este si profesor de medicina in cadrul Universitatii California, din San Francisco, este cunoscut mai ales prin abordarile sale in privinta controlarii disfunctiilor arterelor coronare. Doctorul Ornish si colegii sai au aratat ca un regim de viata echilibrat, asezonat cu meditatie, cu o dieta vegetariana, abstinenta de la tutun si exercitiu regulat nu numai ca oprese progresul afectiunilor dar il poate chiar inversa.

Sursa: Dailygalaxy