Home » D:News » Criza economica a ajuns pe Marte

Criza economica a ajuns pe Marte

Descopera 06.16.2009
Criza economica a ajuns pe Marte
Agentia Spatiala Europeana (ESA) renunta la o componenta importanta a programului spatial ExoMars pentru a-si reduce costurile si a face fata recesiunii.

Misiunea ExoMars este programata sa ajunga pe Marte in 2016, avand principalul scop de a cauta semne de viata prezente sau trecute pe Planeta Rosie. In acest sens, cercetatorii ESA vor lansa pe Marte un rover – un vehicul-robot precum Spirit si Opportunity, lansate in 2003 pe solul martian de NASA.

Insa, programul prevedea ca dimpreuna cu roverul european, pe Marte sa ajunga si un mini-laborator static, denumit Humboldt (in cinstea marelui explorator prusac Alexander von Humboldt din sec. XVIII), care avea misiunea sa studieze in profunzime conditiile atmosferice martiene si miscarile tectonice (eventualele cutremure) de pe planeta.

In ciuda faptului ca, initial, au considerat laboratorul Humboldt drept o componenta vitala a misiunii ExoMars, oficialii ESA in frunte cu directorul agentiei, Jean-Jacques Dordain, au declarat in cadrul unei conferinte de presa sustinuta la Paris ca, din nefericire, trebuie sa renunte la acest proiect, din pricini financiare si pentru a face misiunea posibila. Vestea buna este aceea ca o parte a fondurilor ce urmau sa fie alocate laboratorului vor fi investite de ingineri in mecanismele, instrumentele si aparatele roverului, astfel incat peste 7 ani vom avea pe Planeta Rosie cel mai performant robot mobil de cercetare creat vreodata.