Prima pagină D:News

Cimbrul salveaza porumbul

09.21.2009 | ● Vizualizări: 143
Cimbrul salveaza porumbul      porumb, insecticide, larve, vierme, recolta, inginerie genetica, cimbru + zoom

In loc sa foloseasca insecticide, un grup international de cercetatori a utilizat dusmanii naturali ai viermelui vestic al radacinilor, un dusman de moarte al porumbului. Integrand in planta gena cimbrului, porumbul atrage nematodele, care intervin ca o “task force” pentru salvarea recoltei.

Pe vremuri porumbul era capabil sa se apere singur: cand eraamenintat de larve, producea o substanta numita cariofilena, pentrua chema in ajutor "aliatii". Cariofilena atrage nematodele (viermiicilindrici) care ataca si ucid larvele viermelui Diabroticavirgifera de la radacina porumbului, cea mai daunatoare insectacare infesteaza aceasta planta in Statele Unite si care, dupa ce acucerit Balcanii s-a raspandit in toata Europa. Atacand radacinaporumbului, parazitul ii limiteaza capacitatea de a absorbi apa sinutrientii, distrugandu-l.
In timp insa, majoritatea varietatilor de porumb din Ame¬rica denord si-au pierdut capacitatea de a se apara singure, "reabilitata"acum de cercetatori prin intermediul ingineriei genetice, cuajutorul plantei aromatice cunoscuta sub numele de cimbru.
"Cand nematodele intervin asupra plantelor modificate genetic, intrei zile larvele sunt ucise", a precizat Ted Turlings, zoolog laUniversitatea Neuchâtel din Elvetia, care a realizat studiul incolaborare cu cercetatorii de la Max Planck din Jena,Germania.
Sursa: Corriere della Sera

AFLA TOTUL DESPRE MAFIA RUSA IN EPISODUL DE AZI ALMARATONULUI "DESCOPERA SECRETELE MAFIEI"!