Prima pagină D:News

Cum ne imbatraneste musculatura

10.01.2009 | ● Vizualizări: 356
Cum ne imbatraneste musculatura     traseu biochimic, muschi, imbatranire, tesuturi, celule + zoom
Galerie foto (1)

Un traseu biochimic crucial legat de imbatranirea muschilor a fost descoperit de un grup de cercetare de la Universitatea Berkeley (UCSB) din California.

Studii precedente realizate de aceeasi echipa de oameni destiinta, condusa de Irina Conboy, au evidentiat capacitateacelulelor stem adulte de a repara si substitui tesutul musculardeteriorat, gratie unui mecanism guvernat de semnale molecularetransmise de tesutul adiacent. Sunt tocmai aceste semnale cele caredispar odata cu inaintarea in varsta, obstructionand regenerareacelulelor musculare.

De asemenea, un alt studiu realizat anterior a dus la descoperireafaptului ca celulele stem sunt dotate cu un receptor denumit Notch,capabil sa declanseze cresterea acestora atunci cand este activat.Aceleasi celule dispun si de un receptor pentru proteina TGF-beta,care atunci cand este activata in exces, stabileste o reactie inlant in masura sa inhibe capacitatea celulei de a se divide.

In articolul publicat recent in revista de specialitate EMBOMolecular Medicine, cercetatorii au explicat ca la soareci,imbatranirea este in parte asociata cu declinul progresiv alreceptorului Notch si cresterea nivelurilor proteinei TGF-beta,care blocheaza capacitatea celulelor stem de a reconstrui in modeficient tesuturile organismului.

In cadrul acestui ultim studiu, oamenii de stiinta au reusit saidentifice felul in care musculatura umana este activata deaceleasi trasee biochimice, evidentiind pentru prima oara caasa-numita "MAPK" (protein kinaza mitogen activata) reprezinta unfactor de reglare a activitatii Notch, esentiala si pentrurepararea muschilor umani, este dezactivata in tesutulimbatranit.

"Insusi faptul ca traseul a fost conservat in decursul evolutiei,de la nematode la fiintele umane, demonstreaza importanta functieisale", a comentat Conboy.

Citeste Traditiile mafiote italiene, legilenescrise ale crimei, episodul de astazi al maratonuluiDescopera SecreteleMafiei.