Prima pagină D:News

Suntem gata sa cream Omul-Animal?

10.14.2009 | ● Vizualizări: 1809
Suntem gata sa creem Omul-Animal ?     no tags + zoom
Galerie foto (1)

In cadrul unor proiecte desfasurate independent unul de celalalt, savanti din toate colturile lumii se straduiesc sa creeze prima fiinta jumatate om - jumatate animal. Cel mai avansat proiect de acest fel este acela care incearca nasterea unui corp omenesc din celule de soareci modificate genetic.

Pana in prezent, se credea ca speciile diferite biologic nu sepot incrucisa intre ele. Cu toate acestea, se pare ca o serie deincidente si experimente stiintifice demonstreaza contrariulacestei teorii. De curand, in provincia chineza Jiangxi, cateauaunui satean, Tsen, a nascut trei vietati. Una dintre ele era uncatelus obisnuit, celelalte doua erau... pisoi.

De-a lungul timpului, in cadrul a numeroase experimente,cercetatorii au incercat sa incruciseze diferite animale. Cel maicunoscut exemplu este cel al catarilor, rezultati din imperechereaunui magar cu o iapa. Astazi, se pot obtine hibrizi intre lei sitigri, lei si leoparzi, lupi si caini, zebre si cai, magari siponei, camile si lame, ursi bruni si polari.

Biologii din cadrul Institutului Francez de Cercetari Agronomice aureusit sa implanteze unei femele de cerb european ovulul inseminatartificial al unui cerb sika.

Mergand mai departe, conform periodicului « Cell Magazine »,savantii chinezi din cadrul Shanghai Second Medical University arfi reusit sa creeze un hibrid intre o fiinta umana si uniepure.

Monstruosul rezultat a necesitat prelevarea de celule dinepidermele a doi barbati adulti, o femeie si doi baieti, alaturi deovule extrase de la o iepuroaica. Cercetatorii au extras ADN de laovulele iepuroaicei, si l-au inlocuit cu ADN extras din organismeleumane. Din cei 400 de embrioni rezultati au supravietuit un numarde circa 100. Totusi, autoritatile chineze afirma ca toti embrioniirezultati au fost distrusi.

Experiente similare au avut loc la Massachusetts, unde cercetatoriiau incercat sa incruciseze gene umane cu cele provenite de la vaci.Si acest experiment a fost sortit esecului. Totodata, savantii dinSydney au implantat unui fetus de miel celule din maduva umana.Fetusul a dezvoltat muschi si oase omenesti. Tot in Australia s-auimplantat, in premiera mondiala, celule umane in nucleul unui ovulde porc. Embrionul ar fi trait timp de 32 de zile, dupa care ar fifost distrus de savanti.

Sursa: Pravda