Prima pagină D:News

Cel mai mare paianjen din lume

10.22.2009 | ● Vizualizări: 594
Cel mai mare paianjen din lume     paianjen, specie, habitat, biodiversitate, extinctie + zoom
Galerie foto (1)

A fost identificat in Africa si gratie dimensiunilor lui, imediat recunoscut drept “regele paianjenilor”.

Are un diametru de zece centimetri, se hraneste cu pasari sisoparle, si nu este deloc daunator pentru om. Este paianjenulgigantic descoperit in Africa de Sud de biologul Matjaz Kuntner, dela Academia de Stiinte si Arte din Slovenia, impreuna cu JonathanCoddington, de la Muzeul National de Istorie a Naturii dinWashington DC.

Noua specie a fost botezata Nephila komaci si apartine familiei depaianjeni Nephilidae, "celebri" pentru elaboratele panze de culoaregalbuie pe care le tes, dar si pentru dimensiunile impresionanteale femelelor. Exemplarele rare identificate de Kuntner siCoddington (descrise intr-un articol publicat in revista Plos One)sunt considerate cei mai "impozanti" reprezentanti ai acesteispecii, cunoscuti pana in prezent de oamenii de stiinta. Deasemenea, ei reprezinta si prima noua specie de paianjeni Nephilaidentificata din 1879 incoace.

Femelele de Nephila komaci masoara intre 10 si 12 centimetri indiametru, in timp ce masculii sunt mai "firavi", avand cam un sfertdin dimensiunea "tovaraselor" lor de viata. Cercetatorii se tem caaceasta specie s-ar putea afla pe cale de disparitie, intrucat nunumara foarte multa exemplare, iar habitatul ideal al acesteiarahnide rare se gaseste tocmai in interiorul enclavelor undebiodiversitatea se afla in cel mai mare pericol: Maputaland siMadagascar.
Sursa: Corriere della Sera