Prima pagină D:News

Pradatorii stiu sa tina diete

Redactia Descopera.ro | 06.04.2010 | ● Vizualizări: 104
Pradatorii stiu sa tina diete     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Milioanele de ani de evolutie a relatiei Prada-Pradator au dus al eficientizarea contiuna a modului in care animalele de prada se hranesc din organismele victimelor. Un nou studiu evidentiaza modalitatile prin care majoritatea insectelor cantivore, reptilelor, pestilor, pasarilor de prada, mamiferelor carnivore si chiar oamenii se hranesc selectiv din prazile lor pentru a-si echilibra astfel balanta nutritionala.

Studiul condus de Stano Pekar, cercetator in cadrul Departamentului de Botanica si Zoologie al Universitatii Masaryk s-a axat in principal pe examinarea obiceiurilor culinare ala paianjenilor din specia Zodarion (specializati in vanstoarea de furnici), care traiesc in preajma orasului Brno din Republica Ceha.

Conform observatiilor de teren, paianjenii sunt foarte selectivi atunci cand mananca din trupurile furnicilor. Experimentele ulterioare au aratat ca pasianjenii care au fost obligati sa consume intreaga carcasa a furnicilor, s-au simtit mai rau decat paianjenii care au avut posibilitatea sa isi aleaga bucatile favorite.
Acesta deoarece componentele carcasei de furnica ofera nutrienti diferit. De exemplu, capetele au mai multe proteine, picioarele sunt bogate in nitrogen, iar abdomenul contine grasimi si calorii. Cu toate acestea, abdomenul este evitat de cele mai multe ori de catre paianjenii flamanzi, deoarece contine substante chimice de aparare precum acidul formic.

Acelasi tip de comportament culinar s-a observat si la marile feline care tind sa manance muschii prazilor, atunci cand au nevoie mai mare de proteine, sau rezervele de grasime, in momentul cand simt nevoia de lipide.

Sursa: DiscoveryNews