Prima pagină D:News

O alternativa la chemioterapie

Redactia Descopera.ro | 09.09.2010 | ● Vizualizări: 89
O alternativa la chemioterapie     cancer, celule, ARN + zoom
Galerie foto (1)

Cercetatorii de la California Institute of Technology (Caltech) din Pasadena, Statele Unite, au proiectat anumite molecule sa recunoasca ad-hoc celulele tumorale si sa le “instige la suicid”, activand un program de autodistrugere care nu afecteaza si celulele sanatoase.

Multe dintre chemioterapii au dezavantajul de a nu fi suficient de selective, avand in vedere ca ataca anumite comportamente celulare care nu sunt tipice doar celulelor tumorale.

Moleculele propuse de cercetatorii condusi de Niles Pierce la Caltech se numesc "conditional small Rna", mici lanturi de acid ribonucleic cu o lungime mai mica de 30 de perechi de baze, si au fost proiectate astfel incat sa recunoasca mutatii genice specifice, tipice doar celulelor tumorale. Prin urmare, atunci cand mutatia este identificata, se declanseaza un proces de autodistrugere celulara.

Pana in prezent, cercetatorii au experimentat moleculele in 3 tipuri diferite de celule tumorale cultivate in laborator, demonstrand ca acestea sunt in masura sa elimine cu succes celulele bolnave, fara insa a le afecta in niciun fel pe cele sanatoase.

Sursa: Galileo