Prima pagină D:News

Dinozaurii erau mult mai batrani decat se credea

Redactia Descopera.ro | 10.06.2010 | ● Vizualizări: 257
no title     no tags + zoom
Galerie foto (2)

Un studiu recent este pe cale sa rescrie istoria paleontologiei. Conform evidentelor oferite de cercetatori din Polonia, Germania si Statele Unite, dinozaurii au aparut pe Terra, cu peste 9 milioane ani mai devreme decat se credea, pana de curand, in mediile stiintifice.

Studiul detaliat al unei urme fosilizate de picior descoperite in Polonia si datata ca vechime in zona Triasicului timpuriu demonstreaza ca primii dinozauri au aparut cu cateva milioane de ani dupa celebra extinctie generala care a avut loc la granita de timp dintre Permian si Triasic. Urma fosilizata are o vechime de circa 250 milioane ani si este considerata a fi "cea mai veche evidenta fosila a unui dinozaur descoperita pana in prezent".

Echipa de paleontologi care a investigat cea mai veche urma de dinozaur a gasit si un nume pentru dinozaurul care a facut-o: Prorotodactylus. Primul dinozaur din istorie avea o talie mai mult decat modesta, pe baza urmei cercetatorii estimand ca Prorotodactylus nu crestea mai mare decat o pisica domestica.

Sursa: DailyMail