Prima pagină D:News

Raceala se trateaza cu anticorpi

Redactia Descopera.ro | 11.03.2010 | ● Vizualizări: 312
Raceala se trateaza cu anticorpi     raceala, anticorpi, sistem imunitar, virus + zoom
Galerie foto (1)

Contrar la ceea ce se sustine in cartile de medicina, cercetatorii de la Laboratorul de Biologie Moleculara de la Universitatea Cambridge au descoperit ca sistemul imunitar al organismului uman este in masura sa urmareasca si sa distruga virusul guturaiului si dupa ce acesta a intrat deja in celule.

Oamenii de stiinta sunt convinsi acum ca au identificat o maniera de a intari anticorpii respectivi, iar avantajul este ca un singur medicament va putea fi utilizat contra a numeroase infectii virale.

James Leo, imunologul care a condus studiul publicat in revista «Proceedings of the National Academy of Sciences», a explicat ca aceasta descoperire deschide calea dezvoltarii unei noi clase de medicamente antivirale, utilizabile si impotriva norovirusului, care provoaca starea de voma, si mai ales a rotavirusului, responsabil de forme grave de gastroenterita.

"Acum ne este clar ca exista posibilitatea de a combate orice tip de infectie pentru ca anticorpii din interiorul celulei sunt capabili sa expulzeze virusul", a precizat Leo.

Sursa: La Stampa