Prima pagină D:News

Cometa Hartley 2 interceptata de NASA

11.05.2010 | ● Vizualizări: 188
Cometa Hartley 2 interceptata de NASA     NASA, cometa, Hartley 2 + zoom
Galerie foto (1)

Sonda spaţială americană Epoxi se pregăteşte să "intercepteze" joi cometa Hartley 2, urmând să treacă pe lângă aceasta la o distanţă de doar 700 de kilometri, au anunţat specialiştii agenţiei spaţiale americane.

"Aceasta va fi pentru a cincea oară în istorie când un vehiculspaţial creat de oameni se va apropia suficient de mult de o cometăpentru a fotografia nucleul acesteia", se afirmă într-un comunicatpostat pe site-ul NASA.

Sonda Epoxi se va afla la o distanţă minimă faţă de cometa Hartley2, joi, la ora 14.02 GMT.

Trecerea sondei Epoxi (Extrasolar Planet Observation and DeepImpact Extended Investigation) pe lângă cometa Hartley 2 reprezintăpunctul culminant al unei misiuni spaţiale care a început în urmăcu doi ani şi jumătate.

Sonda americană, echipată cu numeroase camere video şi instrumentede măsurare, va ajunge în apropierea cometei după ce a parcurs printot sistemul solar o distanţă echivalentă cu de 18 ori distanţadintre Terra şi Soare.

Epoxi va măsura temperatura nucleului cometei Hartley, vaidentifica mărimea acesteia, structura nucleului şi va studiaproporţia dintre gaze şi praf, va repertoriza compuşii volatili dinjurul nucleului, va fotografia suprafaţa acestuia şi va relevafelul în care sunt distribuite craterele de pe nucleul cometei.

Afla mai multe despre cometa Hartley 2 depe Mediafax.

Tag-uri: NASA | cometa | Hartley 2