Prima pagină D:News

Fosile de virusuri identificate in genomul uman

Redactia Descopera.ro | 11.24.2010 | ● Vizualizări: 86
Fosile de virusuri identificate in genomul uman     virusuri, genom, mamifere, infectie, ADN + zoom
Galerie foto (1)

“Oaspetii” nelipsiti atat din genomul uman, cat si cel al multor specii de mamifere, aceste secvente genetice sunt marturia infectiilor survenite cu 100 de milioane de ani in urma, potrivit unui studiu realizat de Aris Katzourakis si Robert Gifford de la Universitatea Oxford si respectiv Aaron Diamonds AIDS Research Centre din New York.

In cadrul studiului lor, publicat in revista Plos Genetics, cei doi cercetatori au examinat codul genetic a 44 mamifere, in cautarea unor gene de origine virala, iar analiza bioinformatica a acestora a dezvaluit ca fosilele de virusuri sunt mult mai raspandite in regnul animal decat se credea. Au fost identificate urme din 10 familii de virusuri diferite, printre care "rude" indepartate ale virusului Ebola si cel al hepatitei B.

Oamenii de stiinta nu au luat in considerare retrovirusurile, microorganisme al caror ciclu de viata prevede inserarea propriului ADN in interiorul genomului "gazdei", ci familii de virusuri care in mod normal adopta alte strategii de infectare. Unele dintre acestea, dupa cum dovedesc rezultatele analizelor, au reusit intr-un anumit moment al evolutiei sa-si integreze propriul material genetic in ADN-ul celulelor germinale (spermatozoizilor si ovocitelor in cazul mamiferelor) speciei infectate, permitand astfel genelor virale sa fie transmise din generatie in generatie pana astazi.

Sursa: Galileo