Prima pagină D:News

NASA a filmat impactul dintre o cometă şi Soare! (VIDEO)

05.16.2011 | ● Vizualizări: 1155
NASA a filmat impactul dintre o cometă şi Soare! (VIDEO)     nasa, cometa, soare, impact, ejectie coronala de masa, cometele kreutz + zoom

Naveta SOHO (Solar and Heliospheric Observatory) a surprins acum câteva zile momentul în care o cometă luminoasă s-a îndreptat cu viteză spre Soare şi impactul acesteia cu steaua.

Cometa, ce face probabil parte din familia Kreutz (o serie decomete ce orbitează extrem de aproape de Soare), a fost descoperităde către astronomul amator Serghei Shurpakov.

În imaginile de mai jos soarele (reprezentat de un cerc alb)este blocat de disc roşu, pentru a permite observarea detaliilordin corona Soarelui.

În mod interesant, în imagini se poate observa o ejecţiecoronală de masă, în partea din dreapta, ce are loc atunci cândcometa se apropie de Soare.

Cu toate acestea, oamenii de ştiinţă nu au descoperit până acumo legătură convingătoare între cometele ce trec la distanţe mici deSoare şi ejecţiile coronale de masă. De fapt, analiza acesteiejecţii, folosind imagini obţinute de Observatorul SolarDynamics, arată că aceasta a izbucnit înainte ca acea cometăsă vină suficient de aproape de suprafaţa soarelui pentru ainteracţiona cu câmpurile magnetice puternice.

Iată secvenţele surprinse de NASA:

Sursa: NASA