Home » D:News » Cercetătorii au descoperit o particulă care poate contracara efectul încălzirii globale (VIDEO)

Publicat: 14.01.2012
O echipă de cercetători de la 3 institute prestigioase din SUA şi Marea Britanie au descoperit o particulă care ar putea fi folosită pentru „curăţarea” atmosferei şi pentru răcirea planetei, contracarând efectele încălzirii globale.

Particulele poartă numele de „biradicali Criegee”, iar existenţa lor a fost postulată în anii ’50 de către Rudolf Criegee. Aceste particule au fost detectate abia recent, cu ajutorul unui aparat unic, conceput în laboratorul naţional de cercetare Sandia, din SUA.

Cercetătorii au descoperit că aceste particule invizibile oxidează substanţe poluante precum dioxidul de azot şi dioxidul de sulf, ce sunt produse în urma combustiei, curăţând astfel astmosfera.

Oamenii de ştiinţă au observat că biradicalii Criegee reacţionează mult mai repede decât se credea iniţial, accelerând formarea de sulfaţi şi nitraţi în atmosferă. Aceşti compuşi stimulează formarea de aerosoli şi, ulterior, formarea norilor ce au potenţialul de a răci planeta.

În ultima sută de ani, temperatura medie înregistrată la suprafaţa Pământului a crescut cu aproximativ 0,8°C, 66% din această creştere având loc în ultimele trei decenii. Dr. Carl Percival de la Universitatea din Manchester, unul dintre autorii acestui studiu, afirmă că biradicalii Criegee ar putea fi folosiţi pentru a lupta împotriva poluării şi a încălzirii globale.

Sursa: EurekAlert