Home » D:News » Revoluţie în medicină: ruşii au creat primul medicament anti-ciroză

Revoluţie în medicină: ruşii au creat primul medicament anti-ciroză

Descopera 02.06.2012
Revoluţie în medicină: ruşii au creat primul medicament anti-ciroză
Cercetătorii ruşi de la Institutul Farmacologic din cadrul Departamentului Siberian al Academiei Ruse de Ştiinţe anunţă conceperea unui medicament unic, ce serveşte la tratarea cirozei ficatului. Tratamentul se bazează pe un compus chimic nou, necunoscut ştiinţei până acum.

În zilele noastre, ciroza ficatului este considerată o boală incurabilă. Acum, cercetătorii din Tomsk şi Novosibirsk anunţă că noul medicament pe care l-au creat produce efecte miraculoase în rândul pacienţilor ce suferă de această afecţiune. Oamenii de ştiinţă lucrează la crearea acestui tratament de mai bine de 10 ani, iar acum au obţinut primele rezultate. Efectele specifice ale medicamentului au fost confirmate în cadrul experimentelor, iar testele de toxicologie au confirmat că acesta nu produce efecte secundare, anunţă profesorul Gleb Zuzkov.

„Experimentele efectuate pe animale au arătat că substanţa prezintă o înaltă eficienţă hepa-protectoare atunci când este folosit pentru diferite afecţiuni cronice ale ficatului, inclusiv în primele faze ale cirozei. Mai mult, deşi este un ferment pe bază de proteine, nu are niciun efect toxic”, a declarat Zuzkov.

Cercetătorii au conceput medicamentul folosind anumite tehnici din domeniul nanotehnologiei pentru a facilita regenerarea ţesutului ficatului prin stimularea celulelor stem existente în corpul pacientului.

„Medicamentul conceput de noi nu se aseamănă cu niciun alt medicament existent sau cu vreunul aflat astăzi în faza de concepere. Nicio altă substanţă descrisă în literatura ştiinţifică nu are un asemenea efect pronunţat asupra celulelor progenitor şi asupra mecanismelor de reglare a acestora”, susţine profesorul Zuzkov.

Medicamentul-minune se află acum în faza de teste pre-clinice, specialiştii estimând că va fi disponibil publicului în aproximativ 5 ani, după încheierea tuturor testelor şi formalităţilor legale.

Sursa: Voice of Russia