Home » D:News » O bacterie din carnea de pui provoacă infecţii grave la milioane de femei

O bacterie din carnea de pui provoacă infecţii grave la milioane de femei

Autor: Nicu Parlog 07.12.2012
O bacterie din carnea de pui provoacă infecţii grave la milioane de femei
Cele aproximativ 8 milioane femei din Statele Unite care se îmbolnăvesc anual de infecţii ale vezicii urinare ar putea fi, de fapt, victimele unei bacterii devenite rezistente la antibiotice, bacterie prezentă în carnea de pui din marile magazine.

O tulpină a bacteriei Escherichia coli a fost descoperită în ADN-ul puilor de găină trataţi cu antibiotice şi oferiţi apoi spre consum în supermarketuri.
Se pare că, la ora actuală, bacteria rezistentă la tratamente se găseşte în carnea de pui ce poate fi cumpărată de la orice magazin alimentar şi se transmite mai ales femeilor, care ajungă să se îmbolnăvească în urma manipulării puilor înainte de a fi gătiţi sau prin contaminarea altor alimente cu bacterii din carnea de pui.

Conform cercetătorilor, infecţiile rezultate sunt greu de tratat. Dacă o femeie suferă de o infecţie a vezicii urinare care persistă, în ciuda tratamentelor obişnuite, atunci acesta poate fi un semn al prezenţei în organismul său a tulpinii rezistente la antibiotice a bacteriei Escherichia coli.

Industria producătoare de carne de pui a atacat rezultatul cercetărilor, susţinând că bacteria E. coli nu provine din puii hrăniţi cu antibiotice.
Reprezentanţii National Chicken Council au declarat că schimbările în utilizarea antibioticelor în industria cărnii de pui nu sunt asociate cu niciun risc de contaminare a consumatorilor cu temuta E. coli.

Dar într-un raport prezentat de ABC News, cercetătorii au declarat că varianta rezistentă la antibiotice a bacteriei E. coli a fost descoperită atât în carnea de pui livrată pentru consum, cât şi la pacienţii suferinzi de infecţii urinare.

Circa 80% din antibioticele vândute în SUA sunt folosite la tratarea puilor de găină în scopuri diverse, precum prevenirea bolilor sau ca un adjuvant destinat creşterii în greutate a păsărilor. Femeile sunt într-un pericol major de a contacta bacteria respectivă, deoarece sunt mai sensibile la infecţiile urinare.

„Am descoperit că acelaşi tip de E. coli din infecţiile urinare sau un tip înrudit era prezent şi în carnea de pui expusă la vânzare”, declară Amee Manges, epidemiolog în cadrul Universităţii McGill din Montreal.

Oamenii pot preveni infecţiile urinare menţinând curăţenia în bucătărie, păstrând carnea de pui în condiţii corespunzătoare şi evitând alte surse de surse de contaminare. Persoanelor infectate cu bacterii rezistente li se recomandă tratamente cu antibiotice mai puternice decât cele folosite în mod obişnuit, sub supraveghere medicală.

Legătura exactă dintre carnea de pui consumată de oameni şi infecţiile urinare pare a fi imposibil de stabilit, deoarece infecţia urinară nu este o boală tipică provocată de alimente.
O persoană poate consuma carne de pui infectată cu E. coli şi poate prezenta simptomele unei infecţii urinare la o distanţă de câteva luni faţă de momentul în care a mâncat carnea contaminată.