Home » Istorie » Winston Churchill considera că existenţa extratereştrilor este posibilă. Documentul scris de el care a stat ascuns aproape 80 de ani

Oana Bujor 02.18.2017
În 1939, Winston Churchill a scris un articol de 11 pagini despre viaţa extraterestră, care în cele din urmă nu a fost publicat. Documentul a fost redescoperit în 2016 şi analizat de publicaţia Nature.

Astrofizicianul dr. Mario Livio, primul cercetător care a examinat lucrarea, afirmă: ,,Într-un moment în care politicienii lumii încearcă să evite ştiinţa, mi se pare uimitor cât de profund s-a implicat un lider politic în domeniu”.

În prezent, datorită descoperirii unor noi planete discuţiile privind existenţa extratereştrilor sunt prezente frecvent în mediul social şi academic. Însă Churchill îşi scria lucrarea cu mult timp înainte ca exoplanetele să fie descoperite, notează IFL Science.

Teoria dominantă privind formarea planetelor din 1930 susţinea că o stea îşi trage materialul din Soare, atunci când trece pe lângă el. Churchill susţinea că ştie despre această teorie însă era sceptic.  Fiind în asentiment cu gândirea modernă, Churchill îşi exprima convingerile privind existenţa lichidului ca fiind prima necesitate pentru existenţa vieţii pe alte planete. Din această idee a apărut principiul ,,Zonei Goldilocks” care susţine că viaţa nu poate exista la o distanţă mare de o stea.

Churchill era conştient de provocările pe care le implicau călătoriile interstelare, exprimându-şi speranţa privind călătoriile pe Marte şi Venus, însă a concluzionat că oamenii nu vor şti probabil niciodată dacă planetele din jurul Pământului găzduiesc viaţă.

Churchill scria despre un subiect ştiinţific care era considerat obscur în acele vremuri, care i-a surpins pe cei ce îl cunoşteau doar din poziţia sa de lider din Al Doilea Război Mondial. Însă, Churchill a fost interesat de ştiinţă pe tot parcursul vieţii, realizând articole ştiinţifice populare în care explica evoluţia, microbiologia şi posibilitatea apariţiei noilor tehnologii între anii 1920 şi 1930.

Interesul lui Churchill pentru ştiinţă a jucat un rol decisiv în câştigarea războiului. El deţinea funcţia de prim-ministru al Marii Britanii când l-a angajat pe Alan Turing pentru a sparge codul naziştilor. Fiind familiarizat cu domeniul ştiinţei, Churchill a înţeles potenţialul muncii lui Turing şi a ordonat să i se ofere savantului tot ce avea nevoie pentru a sparge codul germanilor, aceasta fiind una dintre cele mai importante decizii din timpul războiului.

O înregistrare extrem de rară a lui John Lennon și Yoko Ono, scoasă la licitație