Home » Istorie » Paleontologii ar fi aflat de ce nu există foarte multe fosile cu dinozauri de dimensiune medie

Publicat: 06.03.2021

Dinozaurii carnivori de dimensiune medie lipsesc din registrul fosilelor, iar paleontologii cred că ar fi înțeles în sfârșit care este motivul.

Paleontologii au descoperit dinozauri mici și dinozauri uriași, însă un nou studiu a descoperit că există o lipsă vizibilă de specii de dinozauri de dimensiune medie, în special în perioada cretacică (în urmă cu 145,5 și 65,6 milioane de ani).

Oamenii de știință au descoperit rapid și un suspect. Megateropodele, cei mai mari dintre dinozaurii carnivori, precum Tyrannosaurus rex și Gorgosaurus, care cântăreau peste 1.000 de kilograme ca adulți. Cercetătorii au concluzionat că este posibil ca megateropodele juvenile să fi îndepărtat dinozaurii mijlocii.

„Megateropodele juvenile ar fi depășit alți dinozauri de dimensiune medie, ceea ce a rezultat într-o diversitate globală temperată a dinozaurilor”, a explicat Katlin Schroeder, cercetător principal și student la Universitatea din New Mexico.

Nu toată lumea este convinsă

Cu toate acestea, nu toată lumea este convinsă că există o lipsă a dinozaurilor de dimensiune medie. Este posibil, spre exemplu, să existe fosile ale bestiilor de dimensiune medie care încă nu au fost descoperite, a spus Michael D’Emic, profesor la Universitatea Adelphi din New York, care nu a fost implicat în studiu.

Cercetătorii au descoperit că deși comunitățile aveau deseori dinozauri ierbivori pentru fiecare categorie de dimensiune, dinozaurii carnivori de dimensiune medie erau destul de rari în comunitățile cu megateropode.

Cercetătorii au descoperit că acea lipsă a dinozaurilor de dimensiune medie era mai pronunțată în perioada cretacică față de perioada Jurasic. În timpul Cretacicului, tiranozaurii și Abelisaurus erau regi, iar aceștia arătau „foarte diferit ca juvenili față de cum arătau atunci când erau adulți”, spre deosebire de megateropodele din Jurasic.

Cercetătorii s-au întrebat ce efect aveau megateropodele juvenile asupra comunităților

Cu alte cuvinte, în timpul perioadei Jurasic, megateropodele nu s-au schimbat foarte mult pe măsură ce au crescut și „ar fi împărțit chiar și resursele de hrană, precum sauropode uriașe, cu părinții lor”. „Asta ar fi permis dinozaurilor carnivori să coexiste în aceleași comunități, astfel rezultând o lipsă a dinozaurilor carnivori de dimensiune medie”, a precizat Katlin Schroeder, cercetător principal și student la Universitatea din New Mexico.

Însă, la sfârșitul Jurasicului, multe sauropode au dispărut. „Ar fi fost înlocuite de dinozaurii precum Tyrannosaurus care foloseau o varietate mai largă de resurse diferite pe măsură ce creșteau”, a spus Schroeder, potrivit Live Science.

Apoi, echipa lui Schroeder s-a întrebat dacă megateropodele juvenile aveau un efect mai mare decât adulții asupra compoziției comunităților. Pentru a afla, cercetătorii au calculat câți adulți și juvenili avea fiecare specie într-o comunitate.

Este posibil ca unele specii de dinozauri din studiu să fi fost identificate greșit

Apoi, oamenii de știință au trebuit să afle biomasa, numărul de indivizi dintr-o specie înmulțit cu masa lor la o anumită vârstă. Cercetătorii au descoperit că în cazul unor specii de megateropode, precum Tyrannosaurus sau Allosaurus, juvenilii reprezentau o porțiune mai mare de masă decât adulții, cel mai probabil din cauza faptului că dinozaurii se mâncau între ei, iar megateropodele nu ajungeau întotdeauna la maturitate. Asta indică faptul că „juvenilii aveau un efect asemănător sau chiar mai accentuat asupra comunității lor decât adulții”, a spus Schroeder.

Însă, mai este posibil ca unele specii de dinozauri din studiu să fi fost identificate greșit. Paleontologii au început abia recent să evalueze microstructura oaselor, care poate dezvălui vârsta dinozaurilor la momentul morții. „Asta ar putea arăta că unii dinozauri mici care aparțineau unei specii erau pur și simplu juvenili de la altă specie, sau că unii dinozauri mici considerați juvenili ai unei specii erau adulți de la o specie pitică”, a explicat Michael D’Emic, profesor la Universitatea Adelphi din New York, care nu a fost implicat în studiu.

Bebelușii de la T. Rex și alți dinozauri carnivori se nășteau pregătiți să vâneze

„Dinozaurii care se duelează”, cele mai complete schelete de dinozauri descoperite vreodată

Erau dinozaurii în declin când a lovit asteroidul? O nouă cercetare afirmă că nu

Astronomii au măsurat viteza deformării Căii Lactee
Pentru prima dată, au fost găsite niveluri alarmante de fibră de sticlă în lanțul trofic
Luke Perry, cel mai iubit actor din Beverly Hills, 90210. „Nu sunt James Dean. Și nimeni altcineva nu este”
Shannen Doherty: „Nu am terminat cu viața. Nu am terminat cu iubirea. Nu am terminat cu lucrurile pe care mai am să le fac”
Motivul pentru care meteorologii nu zboară în serile de vară
Ana Maria Păunescu, declarații tulburătoare despre Adrian Păunescu: „Eu am în permanență o comunicare cu el!” | ALTCEVA CU ADRIAN ARTENE
Blocați în spațiu: NASA și Boeing tot nu știu când vor reveni pe Pământ astronauții capsulei Starliner
Test de cultură generală. Care este diferența dintre viespe și albină?
Ultimele 12 luni au marcat cea mai caldă perioadă înregistrată vreodată pe Pământ
A murit Shannen Doherty, cunoscută pentru rolurile din „Beverly Hills 90210” și „Charmed”
Numărul maşinilor furate și găsite de polițiști a crescut în 2024
Falcon 9 de la SpaceX, cea mai activă rachetă din lume, a fost reținută la sol de autoritățile americane
Un miner polonez a fost salvat după ce a rămas blocat mai bine de 48 de ore în subteran
Scandal între Australia și Rusia. Mesajul transmis de premierul australian
Au fost anulate restricțiile de pe conturile de Facebook și Instagram ale lui Donald Trump
Cine este bărbatul de 20 de ani care a încercat să-l asasineze pe Donald Trump?
Ștergerea „amintirilor rele” ar putea îmbunătăți tratamentul bolii Parkinson