Home » Istorie » „Dinozaurii care se duelează”, cele mai complete schelete de dinozauri descoperite vreodată

Publicat: 07.01.2021

În urmă cu aproape 67 de milioane de ani, doi dinozauri emblematici, un Triceratops horridus și un Tyrannosaurus rex, au murit și au fost rapid îngropați împreună.

De asemenea, ambii dinozauri au cicatrice de luptă. Este tipul de confruntare despre care oamenii de știință au speculat de-a lungul anilor, însă a putut fi văzută doar în jocurile „Jurassic Park”, până acum.

Scheletele impresionante și complete ale celor doi „dinozauri care se duelează” vor fi expuse și studiate la Muzeul de Științe Naturale din North Carolina în 2022, după cum au anunțat reprezentanții muzeului recent.

Unde au fost descoperiți cei doi dinozauri

Fosilele de Triceratops au fost descoperite inițial în 2006, în formațiunea geologică Hell Creek. Această formațiune datează din urmă cu 65,5 milioane de ani. Totodată, rămășițele de Tyrannosaurus rex au fost descoperit ușor suprapuse pe cele de Triceratops.

Ambii dinozauri au fost extrași din formațiunea geologică, acoperiți cu ipsos și depozitați în siguranță până când puteau să fie studiați.

Acestea sunt unele dintre cele mai complete schelete de dinozauri descoperite vreodată. Mai mult, cercetătorii cred că scheletul de Tyrannosaurus rex este singura fosilă 100% completă de T. rex.

Totodată, ambele schelete sunt articulate, ceea ce înseamnă că toate oasele au fost păstrate în ordinea potrivită. O astfel de descoperire este foarte rară, iar aici este vorba despre două fosile la fel de articulate.

Ce au arătat analizele până acum

Până acum, analizele au arătat că fosila de Triceratops are urme ale pielii pe gulerul său osos și pe șolduri. Urmele ale dinților de la T. rex sunt prezente pe coloana sa vertebrală. Însă, membrele superioare ale Triceratops nu sunt vizibile. Cercetătorii nu sunt siguri dacă sunt pur și simplu blocate în rocă sub corp sau dacă au fost prădate de alți dinozauri înainte ca Triceratops să fie îngropat, scrie CNN.

Oamenii de știință vor să determine dacă au fost păstrate molecule în urmele pielii și dacă fosila de T. rex prezintă dovezi ale penelor. În plus, cercetătorii vor să identifice dacă este vorba despre un Tyrannosaurus rex adolescent și să descopere mai multe detalii despre gulerul osos al Triceratops.

Populara pereche de dinozauri a fost donată recent muzeului de către Prietenii Muzeului de Științe Naturale din North Carolina, o organizație non-guvernamentală care a achiziționat fosila prin fonduri private.

Extincția care a permis dinozaurilor să domine lumea