Home » Istorie » Oasele „primului european”, vechi de 1,4 milioane de ani, au fost găsite în Spania

Publicat: 12.07.2022

Fragmente de os, vechi de 1,4 milioane de ani, descoperite în Spania par să provină de la cea mai veche fosilă a unui strămoș uman găsită vreodată în Europa, astfel depășind precedentul deținător al recordului cu 200.000 de ani. Luând în considerare vârsta, oasele nu provin de la specia noastră, Homo Sapiens, însă cel mai probabil aparțin unui strămoș uman misterios.

Un fragment al maxilarului superior a fost descoperit la data de 30 iunie, în timpul excavărilor arheologice de la Sierra de Atapuerca, nordul Spaniei, potrivit IFL Science. Descoperirea monumentală a fost dezvăluită în cadrul unei conferințe cu presa.

Situl este bine-cunoscut pentru găzduirea strămoșilor umani preistorici. În 1994, oamenii de știință au descoperit aici rămășițele unui hominin anterior necunoscut, denumit Homo antecessor, numele său făcând aluzie la faptul că specia era cel mai timpuriu exemplu al unei specii umane care îndrăznea să se aventureze în Europa de Vest.

Situl arheologic din Spania a dezvăluit numeroase „comori”

Echipa nu este sigură momentan de care specie umană aparține maxilarul, însă cercetătorii vor încerca să afle ce legătură există cu Homo antecessor și dacă fosilele ar putea oferi indicii despre anumite trăsături faciale ale speciilor umane.

O altă descoperire importantă la Atapuerca a avut loc în 2007, atunci când cercetătorii au descoperit rămășițe de hominin, vechi de 1,2 milioane de ani. Cea mai recentă dintre descoperiri a fost făcută într-un strat geologic mai adânc, sugerând că datează cu aproximativ 200.000 de ani mai devreme.

Pentru a confirma estimările, fragmentul de maxilar va fi supus datării cu radiocarbon la Centrul Național pentru Cercetarea Evoluției Umane din Burgos, Spania. Rezultatele vor fi dezvăluite în următoarele luni.

Oamenii moderni au evoluat în Africa în urmă cu 300.000 de ani

Toate aceste descoperiri explică unul dintre capitolele cruciale ale istoriei umane, anume valurile de migrație din Africa. Noile oase au aparținut, cel mai probabil, unui individ care făcea parte din prima populație umană ce coloniza Europa.

Totuși, avea să treacă ceva timp până la sosirea Homo Sapiens. Oamenii moderni au evoluat în Africa în urmă cu 300.000 de ani. Strămoșii populațiilor umane actuale din afara Africii au părăsit continentul în urmă cu 60.000 de ani. Cel mai probabil, aceștia au ajuns în Europa în urmă cu 45.000 de ani și au înlocuit rapid neanderthalienii, care au fost duși la dispariție în urmă cu 40.000 de ani.

Oasele umane, folosite ca bijuterii preistorice. Ce au descoperit arheologii în 177 de morminte?

Oasele astronauților arată efectele devastatoare ale vieții în spațiu