Home » Istorie » Un nou studiu a confirmat că Vlad Țepeș plângea cu lacrimi de sânge

Un nou studiu a confirmat că Vlad Țepeș plângea cu lacrimi de sânge

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 14.08.2023

O echipă de oameni de știință de la Universitatea din Catania, SpringStyle Tech Design Ltd, Arhivele Naționale ale României și Politehnica din Milano, Via Mancinelli a descoperit dovezi ce sugerează că Vlad Țepeș ar fi suferit de o varietate de afecțiuni, printre care și una care îl făcea pe celebrul prinț să plângă literalmente cu lacrimi de sânge.

În cadrul studiului publicat în jurnalul Analytical Chemistry, grupul de cercetători a descris analiza proteinelor și peptidelor de la trei scrisori ce au fost realizate de Vlad Țepeș.

Contele Vlad Drăculea, sau Dracula așa cum mai este numit, posibila inspirație pentru personajul fictiv Dracula al lui Bram Stoker, a fost conducătorul Valahiei în secolul al XV-lea. Era cunoscut pentru măsurile dure pe care le implementa pentru a-și apăra teritoriul. Istoricii au descoperit dovezi ce sugerează că Vlad Țepeș ar fi fost responsabil pentru moartea a 80.000 de otomani, mulți dintre aceștia murind trași în țeapă.

Au fost analizate trei documente scrise de temutul lider

Noul studiu arată cum oamenii de știință au încercat să afle ce fel de afecțiuni ar fi avut temutul lider. Pentru a afla, cercetătorii au obținut și au analizat trei documente scrise chiar de către Vlad Drăculea.

Atunci când scriem de mână, atingem desigur hârtia cu mâna. Inițial, o astfel de atingere ar fi presupus folosirea degetelor pentru a așeza hârtia mai bine pe o suprafață, cum ar fi un birou. Mai apoi, zonele mai joase ale palmei s-ar atinge de restul hârtiei pe măsură ce scriem.

Ce substanțe au fost găsite pe scrisorile lui Vlad Țepeș?

Ambele activități rezultă în transferul a mai multor chimicale și molecule de pe piele pe hârtie. Echipa de cercetare a analizat aceste substanțe de pe hârtii și le-a aflat originile.

Pentru a extrage material de pe hârtii fără a cauza stricăciuni, echipa a folosit o tehnică ce implică aplicarea și înlăturarea de etilen-acetat de vinil. Apoi, odată înlăturat, materialul a fost testat cu ajutorul spectrometriei de masă. Echipa a descoperit reziduuri ce conțin mai bine de 500 de peptide. Mai mult, cercetătorii au aflat că 100 dintre acestea erau de origine umană, arată Phys.org.

Vlad Drăculea suferea de hemolacria

Având în vedere aceste rezultate, oamenii de știință au găsit dovezi de ciliopatie, o tulburare genetică ce compromite funcțiile celulare și organele. Cercetătorii au mai descoperit dovezi și ale unei boli inflamatorii, cel mai probabil rezultând în probleme ale tractului respirator și pielii.

De asemenea, echipa a găsit compuși ce sugerează că Vlad Țepeș suferea și de hemolacria, afecțiunea ce face ca sângele să se amestece cu lichidul din canalele lacrimale, fapt ce duce la apariția lacrimilor de sânge.

Gary Oldman, Dracula lui Francis Ford Coppola și actorul cu cele mai mari încasări din istorie