Prima pagină Lumea digitala

Spotify Free devine şi mai atrăgător: utilizatorii vor putea trece peste reclame şi vor avea în continuare gratuitate

08.16.2018 | ● Vizualizări: 441
Foto: arhiva     + zoom
Galerie foto (1)

Spotify s-a concentrat în ultima perioadă pe îmbunătăţirea serviciului său „gratuit”, care include reclame între melodii, oferind celor care nu plătesc abonamente „premium” din ce în ce mai multe beneficii. Este foarte posibil însă ca în viitorul foarte apropiat să nu mai existe motive pentru abonare, întrucât clienţii „free” primesc aprope toate beneficiile fără să plătească. Cea mai nouă mişcare în acest sens este introducerea reclamelor peste care poţi trece.

Celebrul serviciu de streaming de muzică a anunţat că testează în Australia o nouă metodă de monetizare. Compania oferă celor care folosesc serviciul prin intermediul unui cont gratuit posibilitatea de a trece peste reclame, cu un număr nelimitat de sărituri peste reclame. Practic, dacă este afişată o reclamă, fie în format video sau audio, poţi pur şi simplu să o închizi şi să continui ascultarea muzicii, scrie go4it.

În niciun caz această experienţă nu va fi la fel de confortabilă precum cea „premium”, unde nu apar deloc reclame, însă va fi mai plăcută decât ascultarea unei reclame de 30 de secunde la fiecare câteva melodii ascultate.

Strategia Spotify este să înveze astfel de la utilizatori care sunt reclamele relevante lor, întrucât consideră că dacă o reclamă li se adresează, aceştia nu vor mai trece peste. Înainte de a ajunge în toate regiunile, utilizatorii australieni vor fi singurii „cobai”, iar comportamentul lor va influenţa probabil noua formă a reclamelor de pe serviciul de streaming de muzică.



Spotify pare să simtă presiune din partea Apple Music în ultimele câteva luni, mai ales că acum se confruntă şi cu presiune din partea investitorilor, de curând compania fiind listată şi la bursă. În fond, concentrarea pe funcţiile gratuite au sens, întrucât Apple nu oferă decât un serviciu Premium, deci cele două servicii nu concurează direct în acest spaţiu. Astfel, Spotify are posibilitatea să se dezvolte cât mai mult în aceste direcţii, în timp ce serviciul premium va continua să ţină piept Apple Music, TIDAL, Deezer şi restul de soluţii „contra cost” de pe piaţă.