Home » Lumea digitală » Câte ore petrec pe săptămână angajații din domeniul securității IT cu hobby-urile, în timpul programului

Câte ore petrec pe săptămână angajații din domeniul securității IT cu hobby-urile, în timpul programului

Câte ore petrec pe săptămână angajații din domeniul securității IT cu hobby-urile, în timpul programului
Sursa foto: Pixabay
Publicat: 22.02.2021

Până la 85% din angajații din domeniul securității IT petrec activități legate de hobby-uri în timpul programului de lucru. De obicei, aceste activități reprezintă șase ore pe săptămână, cu o oră mai mult decât personalul din alte sectoare.

„Un motiv pentru aceste pauze poate fi acela de a găsi o digresiune de la sarcinile complexe de lucru, acestea fiind, de altfel, motivul invocat cel mai des atunci când oamenii părăsesc un loc de muncă din domeniul securității cibernetice”, este una dintre concluziile raportului Kaspersky intitulat „Managing your IT security team”.

Conforma acestuia, securitatea cibernetică poate implica sarcini repetitive care pot crea o rutină, ce afectează atât productivitatea, cât și motivația de a lucra. Trecerea la munca la distanță a înlăturat și mai mult limitele dintre timpul de lucru și timpul personal. Această combinație de factori poate duce la situații în care angajații sunt deseori distrași de la muncă.

Care este motivul pentru distracțiile din timpul programului

Raportul Kaspersky a chestionat peste 5.200 de profesioniști din IT și din domeniul securității cibernetice la nivel global.

Potrivit cercetării, printre cele mai frecvente activități la care au participat angajații din departamentele de securitate IT la locul de muncă sunt incluse următoarele: citirea știrilor (42%), vizionarea videoclipurilor pe YouTube (37%) și vizionarea de filme sau seriale TV (34%). O treime dintre respondenți au reușit să facă exerciții fizice (31%) sau să citească literatură profesională (33%).

48% dintre cei chestionați au explicat că, de fapt, distracțiile lor de la locul de muncă s-au datorat nevoii unei pauze între sarcini, mai degrabă decât din cauza plictiselii sau a lipsei de muncă. În plus, lucrând de acasă, unele sarcini și întâlniri pot fi acum programate în afara zilei de lucru standard de la 9 la 5. În timpul zilelor de muncă mai lungi, este și mai important ca angajații să ia pauze, astfel încât să poată rămâne productivi pe o perioadă mai extinsă.

„Nu cred că este o problemă că angajații sunt distrași de la muncă”

„Nu cred că este o problemă că angajații sunt distrași de la muncă. Accentul ar trebui să cadă pe urmărirea performanțelor, nu a orelor de lucru petrecute cu un anumit hobby. De asemenea, poate fi normal ca oamenii să vizioneze videoclipuri, deoarece pot oferi informații despre cum să rezolve o problemă. Una peste alta, dacă munca nu este interesantă pentru cineva și există o lipsă de gestionare a sarcinilor, un angajat va găsi oricum o modalitate de a se ocupa cu altceva, chiar și de la birou”, spune Andrey Evdokimov, Head of Information Security la Kaspersky, potrivit Mediafax.

„Angajații ar trebui să aibă anumite scopuri, indicatori de performanță, obiective și valori care caracterizează calitatea și viteza muncii lor. Dacă performanța nu este afectată, nu există probleme cu faptul că o persoană este distrasă de la muncă. Dacă eficiența scade sau diferă față de ceilalți colegi, ar trebui să ne sesizăm. Scopul managerului este de a informa angajații despre o nivelul slab de productivitate cât mai repede posibil, astfel încât să poată găsi modalități de a rezolva problema”, a declarat Sergey Soldatov, Head of Security Operations Center de la Kaspersky.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase