Home » Lumea digitală » Cipuri de urmărire în parmezan. De ce fac asta producătorii de brânzeturi?

Cipuri de urmărire în parmezan. De ce fac asta producătorii de brânzeturi?

Publicat: 27.05.2022

Aceasta nu este o teorie a conspirației, ci producătorii de brânzeturi au motive serioase pentru care apelează la această tactică.

Producătorii de brânzeturi Parmigiano Reggiano italieni, care fac parmezan „adevărat”, introduc cipuri de urmărire în coaja roților lor de brânză într-un efort de a submina concurenții neloiali care pretind în mod fals că fac parmezan adevărat.

La fel cum Șampania, din punct de vedere tehnic, poate proveni doar din regiunea Champagne din Franța, o instanță a Uniunii Europene a susținut o lege în 2008 conform căreia brânza poate fi vândută ca „parmezan” numai dacă este făcută de producătorii Reggiano din Italia, notează Futurism.

Producătorii de brânzeturi caută să se protejeze de produsele contrafăcute

În ciuda eforturilor de stopare, parmezanul contrafăcut a ajuns la o piață de miliarde de dolari, apropiindu-se de dimensiunea pieței reale a parmezanului, o tendință care îi îngrijorează pe producătorii de brânză italieni, stimulând nevoia tehnologiei de urmărire.

Așa că Parmigiano Reggiano a venit cu o soluție bazată pe tehnologie. Pentru a arăta că fiecare roată este parmezan adevărat, Consorțiul Parmigiano Reggiano, un sindicat înființat în 1934, face echipă cu o companie olandeză specializată în fabricarea unor marcaje pentru brânză numite p-Chips.

Aceste cipuri sunt niște transpondere minuscule care îi conferă fiecărei roți de parmezan o etichetă unică, scanabilă. Fiecare dintre aceste etichete, care sunt atât sigure pentru alimente, cât și mai mici decât un grăunte de sare, sunt apoi stocate pe un blockchain și pot fi urmărite cu ușurință.

Este un mare upgrade față de codurile de urmărire pe care producătorii de brânzeturi le folosesc de două decenii.

Companiile nu au decis încă dacă vor adopta permanent această tehnologie

„Prin integrarea micro-transponderelor p-Chip în etichete, [Consorțiul] își poate controla mai bine inventarul, își poate proteja și diferenția produsele împotriva mărcilor cu aspect și nume asemănător și poate avea acces la o tehnologie de urmărire și localizare de neegalat pentru a se proteja în caz de retrageri sau alte probleme”, a spus Joe Wagner, CEO al p-Chip Corporation.

În al doilea trimestru al anului 2022, Consorțiul va adăuga etichete inteligente la 100.000 de roți de parmezan înainte de a decide dacă vor folosi tehnologia pe viitor.

În acest fel, cei care vor cumpăra brânză cu eticheta „Parmigiano Reggiano” vor putea fi siguri că acela chiar este parmezan.

Vă recomandăm să citiți și:

Google Street View a împlinit 15 ani. Ce noutăți au fost aduse?

Detectarea de ransomware, acum mai rapidă cu o nouă abordare

Un algoritm a fost antrenat să detecteze nefericirea de pe rețelele sociale

De ce va fi introdusă planeta Marte în metavers și cine o poate vizita?

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase