Home » Natura » Natura văzută din perspectiva oamenilor de ştiinţă. Cum explică aceştia 5 dintre cele mai interesante aspecte ale lumii în care trăim – VIDEO

Autor: Alin Motogna 02.17.2016
Explicaţiile vin din partea echipei de cercetători implicaţi în campania "ScienceTake"

În luna septembrie a anului 2013, publicaţia New York Times lansa campania „ScienceTake”. În cadrul acesteia, oamenii de ştiinţă încearcă să explice cât mai simplu cu putinţă, în cadrul unor videoclipuri, cum se desfăşoară procesele din mediul natural. Printre subiectele abordate de cercetătorii americani s-au numărat până acum: popcornul, picăturile de apă, liliecii, maimuţele etc.

Pentru a aniversa lansarea postării cu numărul 100, echipa ScienceTake a ales cinci dintre cele mai interesante explicaţii referitoare la modul în care evoluează natura chiar sub ochii noştri. Iată care sunt acestea:

1. Fascinanta lume a furnicilor

Faptul că furnicile sunt solidare între ele nu este o noutate pentru nimeni. Cercetătorii au ales, însă, să conceapă acest material pentru a ne oferi o nouă perspectivă asupra micului univers subteran în care trăiesc aceste insecte.

2. Uliul care vânează

Tehnologia video avansează tot mai repede, iar oamenii de ştiinţă nu ezită să o folosească în domenii cât mai diverse. Una dintre aplicaţiile acestei tehnologii se referă la observarea în detaliu a lumii animale. Prin urmare, specialiştii au decis să ne ofere perspectiva pe care o au ulii în momentul în care vânează. Iată ce a ieşit:

3. Cum beau câinii apă

La prima vedere, videoclipul ar înfăţişa doar nişte câini care beau apă, însă e mult mai mult decât atât. Studiul se bazează pe observaţii anterioare, în care a fost studiat modul în care pisicile îşi potolesc setea.

4. Maimuţele şi videoclipurile cu semenii lor

Oamenii de ştiinţă americani au testat reacţia unor maimuţe în timp ce vizionau filmări cu alţi semeni de-ai lor. Scopul acestui experiment a fost de a observa limitele legăturilor sociale pe care le pot dezvolta primatele.

5. Ce se întâmplă atunci când aprindem un chibrit

Folosind o tehnică denumită imagistică Schlieren, pe care au combinat-o cu cea a videografiei de mare viteză, cercetătorii au studiat în detaliu modul în care se declanşează focul atunci când aprindem un simplu chibrit. Astfel, specialiştii ne pot arăta că în gazele din atmosferă se produc mici tulburări de gaze, care duc la producerea flăcării, în momentul în care este acţionată gămălia din fosfor.

Sursa: nytimes.com