Home » Natură » O specie bizară de furnici canibale, numită după dinozaurul T-rex, a putut fi observată pentru prima dată. Cercetătorii au fost uimiţi de particularităţile sale

O specie bizară de furnici canibale, numită după dinozaurul T-rex, a putut fi observată pentru prima dată.  Cercetătorii au fost uimiţi de particularităţile sale
Publicat: 18.05.2017
O specie numită după dinozaurul ”Tyrannosaurus rex” a putut fi observată în viaţă pentru prima dată şi nu a reuşit să se ridice la nivelul reputaţiei prădătorului feroce.

Tyrannomyrmex rex este o furnică timidă şi pretenţioasă când vine vorba de hrană. La nevoie, pot deveni canibale, relatează Live Science. Aceasta poartă aproximativ acelaşi nume din cauza botului asemănător, susţin experţii.

Până acum, aceste furnici din Asia erau un mister, în ciuda faptului că au fost descoperite acum mai bine de 20 de ani. Nu au fost niciodată observate în habitatul lor natural şi nimeni nu a putut să captureze un specimen în viaţă.

Acest lucru s-a schimbat când biologul Mark Wong a dat de o colonie de furnici T. rex într-o expediţie în regiunea Mandai din Singapore.

Împreună cu colegul său Gordon Yong, de la Universitatea Naţională din Singapore, au colectat colonia, care conţinea 13 lucrători, ouă, larve şi pupe (perioada de tranziţie dintre larvă şi adult). Spre deosebire de alte colonii ale altor specii de furnici, aceasta era mică şi ascunsă.

În captivitate, colonia a arătat acelaşi comportament retras care a făcut ca aceste furnici să fie dificil de găsit. Erau mai active în timpul nopţii, sugerând că natura lor este nocturnă. De asemenea, nu sunt agresive. Atunci când sunt expuse unui risc, precum o milipedă, furnicile rămân nemişcate, sperând probabil ca ameninţarea să treacă.

În ciuda faptului că cercetătorii le-au oferit o gamă foarte variată de hrană, cercetătorii nu au putut determina dieta furnicilor.

Totuşi, atunci când o pupă s-a transformat într-o furnică adult, celelalte au canibalizat-o. Acesta este „un comportament care se poate întâlni la furnici”, după cum afirmă Wong.

După 10 zile de observaţii, cercetătorii au eutanasiat furnicile şi le-au păstrat corpurile pentru alte studii.

Adevărul despre furnici: până la 60% dintre ele sunt „leneşe” şi nu fac nimic