Home » Natură » Factorul surprinzător care ar fi dus la apariţia vieţii

Factorul surprinzător care ar fi dus la apariţia vieţii

Publicat: 03.10.2017
O echipă de cercetători israelieni au arătat cu ajutorul unei simulări computerizate că moleculele care au dus la apariţia vieţii au fost formate de spargerea bulelor din apă.

Printre multele teorii şi speculaţii cu privire la apariţia vieţii pe Terra, aceasta este probabil una dintre cele mai surprinzătoare, dar în niciun caz una care să fie greu plauzibilă. Într-un studiu publicat recent în ACS Central Science, savanţii israelieni au creat modele digitale pentru 12 condiţii potenţiale care ar fi dus la apariţia vieţii, folosind o combinaţie de gaze bazate pe carbon şi azot, scrie Futurism.

După ce au elaborat aceste condiţii, modelul avea nevoie de un factor declanşator. În loc să folosească consideraţiile precedente precum fulgerele sau meteoriţii, aceştia au folosit un fenomen mult mai banal, dar foarte răspândit în natură: spargerea bulelor din apă.

La nivel microscopic, în interiorul acestor bule care se sparg există presiuni şi temperaturi atât de extreme încât pot cauza anumite reacţii chimice.

Modelul echipei care simula condiţiile Pământului de acum 4 miliarde de ani arăta ce molecule organice se puteau produce în aceste bule, rezultând că aceste condiţii, alături de compoziţia chimică şi de factorul declanşator, puteau duce la crearea produselor organice stabile care au reprezentat elemente constitutive în apariţia primelor organisme, adică molecule organice relevante care au dus eventual la formarea lipidelor, aminoacizilor şi nucleotidelor.

Noi DOVEZI privind apariţia vieţii pe Terra. ARN-ul nu ar fi singura moleculă primordială