Home » Știință » Noi DOVEZI privind apariţia vieţii pe Terra. ARN-ul nu ar fi singura moleculă primordială

Publicat: 01.10.2016
Cercetătorii au prezentat o nouă ipoteză în ceea ce priveşte originea vieţii de pe Pământ

În prezent, cea mai credibilă explicaţie privind apariţia vieţii de pe Terra reiese din teoria ARN-uluia care sugerează că viaţa a apărut acum 3,6 miliarde de ani prin intermediul ARN-ului, şi nu al ADN-ului.

O echipă de chimişti din cadrul Institutului Scripps Research, California, a descoperit dovezi ce susţin faptul că ARN-ul nu ar fi putut să dea naştere în mod durabil ADN-ului, astfel experţii consideră că ambele molecule au luat naştere în acelaşi moment.

,,Chiar dacă am crede că a existat o lume creată doar din ARN, trebuie să luăm în considerare şi faptul că ar fi putut exista o altă moleculă care a ajutat la dezvoltarea ARN-ului,” a declarat principalul cercetător din cadrul studiului, Ramanarayanan Krishnamurthy.

,,De ce nu am crede că ARN-ul şi ADN-ul s-au dezvoltat în acelaşi timp decât să căutăm teoria revoluţionare prin care să explicăm transformarea ARN-ului în ADN,” a adăugat el.

ARN-ul sau acidul robonucleic este mult mai fragil şi mult mai puţin flexibil decât ADN-ul, deşi ambele au structuri asemănătoare este mult mai probabil faptul că genele s-au format cu ajutorul ADN-ului. La nivel mondial, cercetătorii consideră că ARN-ul a apărut primul în ciuda defectelor sale. Cercetătorii au testat modul în care ARN-ul şi ADN-ul ar putea avea aceiaşi coloană vertebrală, aceştia au demonstrat că atunci când două molecule sunt amestecate ele devin extrem de instabile.

,,Am fost surprinşi să observăm scăderea foarte profundă a ceea ce numim ,,stabilitate termală,” a declarat Krishnamurthy.

Aceasta nu este prima dată când fenomenul a fost demonstrat, laureatul la premiul Nobel Jack Szostak a demonstrat aceiaşi instabiitate a moleculelor când sunt amestecate.

Dacă descoperirea va fi confirmată nu va sugera neapărat faptul că ARN-ul a dat naştere ADN-ului, ci faptul că ADN-ul a evoluat mult mai devreme decât a fost prezis.