Home » Natura » Darwin a avut dreptate! Viaţa pe Pământ a început după ce meteoriţii au bombardat ”bălţile mici şi calde” de pe suprafaţa planetei

Autor: Alexandru Voiculescu 10.08.2017
Conform unui nou studiu realizat de o echipă de savanţi canadieni şi germani de la Universitatea McMaster şi de la Institutul Max Planck, viaţa a început în mici lacuri şi bălţi calde de pe suprafaţa Pământului şi nu în apa mărilor, aşa cum se credea anterior.

Această teorie nu este însă nouă, prima dată a fost emisă de Charles Darwin în 1871, care încerca să explice cum prima formă de viaţă a apărut, scrie Daily Mail.

Între timp, odată cu o serie impresionantă de studii care a dorit aflarea unui răspuns, s-a concretizat ideea conform căreia viaţa a apărut în proximitatea vulcanilor de la fundul mări. Concepţiile cu privire la apariţia vieţii pot fi date din nou peste cap de noul studiu, care confirmă teoria darwiniană conform căreia primele forme de viaţă „au apărut în mici bălţi calde bogate în amoniac, fosfor, lumină şi electricitate”, conform unei scrisori trimise de Darwin unuia dintre colegii săi.

Thomas Henning, coautorul acestui studiu, a precizat că „pentru a înţelege originea vieţii, trebuie să înţelegem Pământul cum a fost în urmă cu miliarde de ani. ”Conform studiului nostru, astronomia furnizează o parte vitală a răspunsului la această problemă. Detaliile cu privire la formarea sistemului solar au consecinţe directe la originea vieţii”.

În prezent, se consideră că viaţa a apărut acum 3,7 miliarde de ani, când meteoriţi de dimensiuni mici, de cel mult 20 de centimetri, au lovit planeta. Aceste roci conţineau amoniac şi acid cianhidric, compuşi necesari pentru a crea ARN-ul. Calculele cercetătorilor sugerează că moleculele de ARN s-au format în faza umedă.

Atunci când bălţile secau, concentrând „supa primordială”, moleculele au format lanţuri lungi, care s-au păstrat mai apoi în următoarea fază lungă. Lanţurile de ARN au devenit tot mai lungi odată cu desfăşurarea ciclurilor de umed-uscat.

În unele cazuri, condiţiile favorabile au dus ca lanţurile de molecule să se îndoaie şi să se suprapună cu ele însele, astfel, replicându-se spontan. Aceste molecule au constituit primul cod genetic pentru viaţa de pe planetă.

De asemenea, cercetătorii acestui studiu contrazic teoria rivală conform căreia viaţa provine din fundul mării, din apropierea vulcanilor activi, susţinând că este nevoie de cicluri de umed-uscat pentru a duce la formarea ARN-ului.

Autorii doresc să verifice experimental această teorie, anul viitor, unde doresc să simuleze aceste condiţii într-un mediu controlat, încercând astfel să creeze şi viaţă artificială.

Cum a ajuns ”ruşinea familiei”, Charles Darwin, să schimbe omenirea. Cinci lucruri puţin ştiute