Home » Știință » A fost descoperit un meteorit vechi de 4,5 miliarde de ani care poate oferi indicii cruciale cu privire la formarea sistemului nostru solar

Publicat: 01.07.2017
Cercetătorii din Olanda au anunţat că au descoperit un meteorit vechi de 4,5 miliarde de ani, care ar putea conţine o serie de informaţii preţioase despre felul în care s-a format Sistemul Solar.

„Meteoriţii sunt foarte speciali, pentru că nu avem roci de această vârstă pe Pământ”, a declarat geologul Leo Kriegsman de la Centrul pentru biodiversitate Naturalis din Leiden, într-un videoclip difuzat pe YouTube pentru a marca această descoperire, potrivit Rador.

De mărimea unui pumn uman, meteoritul, care are o greutate de aproximativ 500 de grame, a trecut cu mare viteză prin acoperişul unui adăpost din micul oraş Broek din regiunea Waterland, la nord de Amsterdam, în ianuarie. În pofida unor cercetări aprofundate nu au putut fi descoperite alte fragmente ale meteoritului găsit de localnici. Chiar dacă s-ar părea că ploi de meteoriţi cad în Olanda la fiecare patru ani, micile fragmente de roci spaţiale sunt dificil de găsit. Acesta a fost abia al şaselea meteorit descoperit în Olanda în ultimii 200 de ani.

Citeşte continuarea în Rador.

Un meteorit mai vechi decât Sistemul Solar a lovit Pământul. Ce s-a întâmplat după – FOTO