Home » Natură » Clonarea este mult mai sigură decât se credea anterior. Specialiştii au realizat noi descoperiri în cazul oii Dolly

Publicat: 02.12.2017
Oaia Dolly nu a dezvoltat artrită şi nu a îmbătrânit prematur, au descoperit specialiştii care susţin că procesul de clonare este mult mai sigur decât se credea anterior.

Primul animal din lume clonat dintr-o celulă adultă s-a născut în Edinburgh în 1996 şi a murit în 2003, la vârsta de şase ani. Conform  The Telegraph, în acel moment specialiştii au considerat că problemele genetice produse de clonare au dus la apariţia osteoartritei în cazul animalului.

Dar noi cercetări realizate asupra oaselor oii de specialişti din cadrul universităţilor Nottingha şi Glasgow au descoperit că aceasta prezenta semne similare de îmbătrânire precum majoritatea animalelor din aceeaşi specie.

Echipa a analizat şi mielul lui Dolly, precum şi alte două oi clonate, Megan şi Morag, şi au descoperit că niciuna dintre ele nu prezenta semne ale unei artrite neobişnuite. Sandra Corr, chirurg ortoped, a declarat: ”Am descoperit că prevalenţa şi distribuţia osteoartritei era similară cu cea observată la oile concepute natural, precum şi în cazul celor clonate.”

”Aşadar, am concluzionat că temerile iniţiale privind boala pe care clonarea ar fi provocat-o oii Dolly a fost nefondată,” adaugă ea.

Dolly a fost creată prin tehnica transferului nuclear al celulelor somatice, prin care nucleul din celula unei oi adulte a fost transferat către un ovul nefertilizat şi apoi implantat într-o oaie surogat pentru naştere. Astfel că Dolly a avut exact acelaşi ADN precum cel al oii donatoare.

În cadrul noii cercetări, specialiştii nu au descoperit nicio afecţiune anormală a oaselor. În urmă cu un an, aceeaşi echipă de specialişti a dovedit că oile create din celula lui Dolly nu prezentau niciun semn de îmbătrânire prematură