Incredibil! Celebra oaie Dolly a fost clonata din nou, de 4 ori!
Prima pagină D:News

Incredibil! Celebra oaie Dolly a fost clonata din nou, de 4 ori!

11.30.2010 | ● Vizualizări: 4389
Incredibil! Celebra oaie Dolly a fost clonata din nou, de 4 ori!     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Oaia Dolly a renascut! Aceeasi oameni de stiinta din echipa care a clonat-o prima data pe Dolly, in 1996, au realizat un nou experiment genetic, creand 4 oi Dolly – copii genetice perfecte ale clonei originale.

Primul mamifer clonat dintr-o celula adulta, oaia Dolly a facutsenzatie in presa internationala, atunci cand a fost clonata de oechipa de cercetatori de la Institutul Roslin din Edinburgh,Scotia, in 1996. In mass media din intreaga lume, Dolly a devenit oadevarata vedeta, fiind prezentata ca o inestimabila senzatiestiintifica. In acelasi timp insa, multi critici avizati auavertizat ca savantii de la Institutul Roslin se joaca cu focul,tehnologia prin care a fost clonata Dolly comportand riscuri majore- putand dand nastere la creaturi cu malformatii, sistem imunitarprecar si care mor prematur.

In cazul lui Dolly, aceste critici s-au adeverit: cercetatoriiau fost nevoiti sa o eutanasieze pe Dolly, in 2003, pe cand oaiaavea doar 6 ani (speranta medie de viata a unei oi este de 10 - 12ani, desi unele pot trai chiar 20 de ani!), pentru a-i curmadurerile: Dolly suferea de o boala grava a plamanilor si deartrita.

Cele 4 clone recent create fac parte dintr-un experiment princare geneticienii au vrut sa descopere daca tehnica de clonare s-aimbunatatit in ultimii ani. Oile clonate sunt identice una cucealalta si cu clona originala. Profesorul Keith Campbell,geneticianul din spatele intregului proiect Dolly, are grija decele 4 oi intr-un laborator al Universitatii Nottingham. "Dollyeste vie si o duce bine. Din punct de vedere genetic, aceste 4 oisunt Dolly!" declara el entuziast.

Clonarea oii Dolly a fost un proces lung si anevoios: echipaoamenilor de stiinta scotieni a facut 277 de incercari - o singuraoita a supravietuit: Dolly. De aceasta data, geneticienii au avutnevoie de doar 5 embrioni din care au "produs" cele 4 Dolly perfectsanatoase, pana in acest moment.

Cele 4 noi Dolly s-au nascut in urma cu 3 ani si jumatate, darexistenta lor a fost facuta publica de abia zilele trecute, candprofesorul Campbell le-a prezentat in cadrul unui discurs despreclonare tinut in fata Parlamentului European.

In ciuda controverselor starnite si a tehnologiei de clonare,care inca nu este 100 % sigura, in numeroase tari din lume,clonarea este deja folosita pe scara larga, in agricultura, incazul celor mai performante animale.

Citeste aici, pe larg, despre clonare!