Home » Natura » Cercetătorii au dresat un păianjen să sară la comandă pentru a crea noi tipuri de roboţi

Autor: Oana Bujor 05.13.2018
Cercetătorii au dresat un păianjen să sară la comandă pentru a afla mai multe informaţii despre modul în care arahnidele vânează. Femela denumită Kim a fost dresată de specialişti să sară de la diferite înălţimi şi distanţe.

Prin intermediul înregistrării acrobaţiilor păianjenului, cercetătorii au învăţat că speciile utilizează diferite sărituri strategice în funcţie de provocarea pe care o au în faţă. Conform Mail Online, echipa speră să utilizeze descoperirile pentru a crea o nouă clasă de micro-roboţi ce sar la fel de bine precum păianjenii

În afară de folosirea lor în domeniul militar, aceşti roboţi ar putea fi utilizaţi să captureze dăunătorii sau chiar pentru curăţarea casei. ”Am luat în considerare utilizarea unui mod natural de controlare a dăunătorilor pentru a renunţa la substanţele toxice. De asemenea, ar putea fi utilizate ca părţi ale tehnologiilor de curăţare din viitor,” a declarat dr. Bill Crowther, cercetător în robotică din cadrul Universităţii din Manchester, coautor al studiului.

”Desigur, poate fi utilizat şi pentru apărare sau alte aplicaţii militare, însă în viitor am putea fi împotriva  oamenilor ce utilizează aceste dispozitive, aşadar vom avea nevoie de aceşti roboţi pentru a contracara alţi roboţi,” a dăugat el.

Cercetătorii Universităţii din Manchester au afirmat că munca lor îi va ajuta să înţeleagă mai bine modul în care anatomia păianjenului funcţionează. ”Un astfel de păianjen poate sări pe lungimi de şase ori mai mari decât mărimea corpului lor,” a declarat Crowther. Kim aparţine speciei de arahnide Phidippus regiu.