Home » Natură » Un os de ”dinozaur” aproape uitat are alte origini decât se credea

Un os de ”dinozaur” aproape uitat are alte origini decât se credea

Publicat: 30.07.2018
O echipă de cercetători de la mai multe institute din Japonia şi una din Statele Unite a identificat un os fosilizat despre care se credea că aparţinea unui dinozaur că este de fapt de la o creatură similară hipopotamului.

În lucrarea publicată în jurnalul Royal Society Open Science, grupul descrie istoria fosilei şi cum au reuşit să o identifice corect, scrie Phys.

Cercetătorii precizează că osul a fost găsit cândva în anii ’50, atunci când muncitorii din oraşul Tsuchiyu Onsen, din Fukushima, au dat de el când construiau un baraj. Atunci a fost descris ca un femur de dinozaur şi apoi pus într-un depozit al unui muzeu, unde a fost găsit de savanţi.

Datarea a arătat că osul avea vârsta de 15,9 de milioane de ani (mult după terminarea erei dinozaurilor) şi reprezenta femurul unei Paleoparadoxia, o specie care seamănă cu hipopotamul modern. Erau erbivore care puteau creşte până la doi metri în lungime şi care trăiau acum 20-10 milioane de ani în Oceanul Pacific. Cândva se credea că erau animale amfibii, dar studiile mai recente au arătat că erau animale marine.

Savanţii au descoperit cele mai vechi fosile. Au o vechime de 3,77 miliarde de ani