Home » Natura » FOTO. Caz medical rar şi extrem de grav. Cum un ghinion nu vine niciodată singur, un om care a supravieţuit muşcăturii unui rechin s-a ales cu o bacterie care îi consumă ţesutul

Alexandru Voiculescu 08.28.2018
Un bărbat din Texas care a supravieţuit unei muşcături de rechin la începutul lunii august s-a ales cu o infecţie gravă la rană, care din fericire pentru el, a fost depistată la timp.

În dimineaţa zilei de 9 august, Blaine Shelton, un muncitor în construcţii în vârstă de 42 de ani, făcea scufundări în apele calde ale Golfului Mexic, la 183 de metri de ţărmul din Crystal Beach, Texas. Înotul lui a fost întrerupt în mod dureros atunci când un rechin l-a atacat, muşcându-l de picior, deasupra genunchiului, scrie Live Science.

A putut înota până la ţărm cu ajutorul unui prieten, iar conform urmelor (imaginea de mai jos), a fost vorba de un rechin-taur, care are 91-132 de kilograme şi 2,3-2,4 metri lungime.

Credit: Galveston County Sheriff’s Office

Aceştia sunt des întâlniţi pe coasta Texasului, iar spre deosebire de alţi rechini, pot trăi atât în ape sărate, cât şi în ape dulci.

Shelton a fost tratat la University of Texas Medical Branch din Galveston timp de 4 zile, apoi a fost externat, conform KHOU11, o agenţie locală de ştiri. Dar după alte câteva zile, rana a început să doară, astfel că s-a întors la spital.

„Vedeţi chestiile astea uscate de aici? Astea mureau”, a precizat Shelton pentru KHOU11, arătând spre ţesutul din jurul rănii infectată de bacterie.

Shelton a fost infectat cel mai probabil de Vibrio vulnificus, o specie de bacterie răspândită în apele calde de coastă. Vibrio vulnificus este deseori numită bacterie care consumă ţesut pentru că atunci când infectează o rană, face ca pielea şi ţesutul din jur să se descompună şi să moară, proces care se cheamă fasceită necrozantă. Dacă nu este tratată imediat, poate fi fatală.

„Apa marină este plină de bacterii şi virusuri şi de alte organisme”, a precizat Craig Baker-Austin, microbiolog marin de la Centre for Environment Fisheries and Aquaculture Science din Regatul Unit. Oamenii cu orice fel de rană deschisă, tăietură sau zgârietură au un „portal de intrare” pentru bacterie, astfel că trebuie să minimizeze expunerea la apa mării.

O nouă bacterie ”de coşmar” face ravagii în Statele Unite: este capabilă de răspândirea genelor care dau rezistenţă la antibiotice