Home » Natură » Creşterea acidităţii oceanelor, un pericol pentru rechini

Creşterea acidităţii oceanelor, un pericol pentru rechini

Publicat: 22.12.2019
Apa cu o aciditate mai mare afectează integritatea pielii rechinilor, ceea ce dă naştere unor alte probleme.

Încălzirea globală este un fenomen extrem de complex, iar ramificaţiile acestuia sunt greu de urmărit. Un studiu recent a identificat o nouă victimă a acestui proces: rechinii. Creşterea acidităţii apelor în care aceştia trăiesc duce la o serie de probleme la nivelul pielii,  care ulterior se reflectă în scăderea capacităţii de a înota şi de a se hrăni, notează Futurism.

Echipa internaţională de cercetători a aflat că o expunere de doar nouă săptămâni la apa cu o aciditate ridicată a produs daune la 9% dintre denticuli dermali. Trebuie precizat faptul că acest studiu a fost realizat pe doar trei rechini, ceea ce înseamnă că, din punct de vedere statistic, rezultatele obţinute nu sunt relevante. Totuşi, oamenii de ştiinţă explică faptul că aceste rezultate sunt îngrijorătoare şi reprezintă un semnal de alarmă în ceea ce priveşte viitorul rechinilor şi al ecosistemelor marine.

În ciuda veştilor rele, oamenii de ştiinţă au şi unele veşti bune, mai exact aceştia au observat că rechinii au capacitatea de a-şi modifica chimia organismului pentru a se adapta condiţiilor acidităţii crescute. Acest mecanism face ca doar denticuli dermali să fie afectaţi, restul ţesuturilor părând a fi neafectate. Dr. Luntz Auerswald, cercetător al Universităţii Stellenbosch din Africa de Sud, a declarat pentru Newsweek că cercetătorii „se aşteptau ca rechinii să poată regla echilibrul acido-bazic pe termen scurt ca răspuns la un pH scăzut. Nu erau siguri, dar nu sunt surprinşi că pot menţine aceast echilibru pe perioade îndelungate”.