Home » Natură » Câte kilograme de mâncare poate consuma într-o zi un urs aflat la maturitate

Câte kilograme de mâncare poate consuma într-o zi un urs aflat la maturitate

Publicat: 20.07.2020

Deși toate speciile de urși, inclusiv cei grizzly și cei bruni, sunt clasificate în ordinul Carnivora, aceștia sunt în esență specii omnivore pentru că se hrănesc cu plante, insecte, pești și animale.

Urșii petrec majoritatea timpului hoinărind printr-o sumedenie de habitate de-a lungul anului, hrănindu-se cu vegetație, insecte și alte surse mai scăzute în calorii dar mai sigure. Hrana vegetală alcătuiește mare parte din dieta unui urs, uneori ajungând chiar și la 90%.

Cu toate acestea, peștii și carnea sunt surse importante de proteine și grăsimi. Totuși, unii urși devin prădători foarte eficienți care se hrănesc cu pui de căprioare, cerbi sau elani. Alți urși trăiesc în zone în care somonul și alți pești predomină timp de mai multe luni din an.

De asemenea, alți urși bine-cunoscuți și adorați de lumea întreagă se hrănesc cu bambus. Urșii panda giganţi, considerați o comoară națională în China, pot ajunge să aibă o înălțime de 70 – 80 de centimetri şi o lungime de 1,2 – 1,5 metri. Urșii panda giganți pot cântări până la 125 de kilograme, iar dimensiunea lor este similară cu cea a ursului negru american.

Apetitul pentru bambus al urșilor panda este nesfârșit

Totodată, apetitul unui panda pentru bambus este nesfârșit. Aceștia mănâncă 12 ore pe zi, ceea ce înseamnă 12,5 kg de bambus în fiecare zi. Urșii panda au chiar și un os special care iese din încheietura membrelor superioare, acest „pseudo-deget” ajutându-i la manipularea bambusului.

Pe de altă parte, urșii grizzly consumă în jur de 40 kilograme de hrană pe zi, acumulând peste 1 kilogram în greutate în fiecare zi. Urșii grizzly sunt omnivori așa că mănâncă aproape orice, înfulecând fructe, nuci, frunze, rădăcini, ciuperci, insecte și o varietate de animale care include somon, rozătoare, oi și elani.

Urșii polari pot consuma o focă de 55 kilograme la o singură masă

Urșii polari au nevoie de 2 kilograme de grăsimi pe zi pentru a avea destulă energie pentru a supraviețui. O focă, spre exemplu, care cântărește 55 de kilograme, poate oferi opt zile de energie pentru un urs polar.

Urșii bruni, care se găsesc și în România, pot consuma până la 40 de kilograme de hrană pe zi și pot lua până la 3 kilograme în greutate zilnic. De asemenea, pentru femelele însărcinate este esențial să-și crească depozitele de grăsime pentru a putea să-și alăpteze puii.

„Winnie the Pooh” ne-a învățat că urșii iubesc mierea

Asta nu este deloc o născocire. Deși Winnie își satisface pofta direct din borcan, alți urși sunt mult mai curajoși. Urșii se duc direct la stup, hrănindu-se cu miere, dar și cu albine. Mai mult, corpurile urșilor sunt aproape imune la albine. Înțepăturile nu au nicio șansă să treacă prin pielea lor groasă.

Tot ce trebuie ştiut despre urşii panda giganţi, unele dintre cele mai emblematice animale ale naturii