Home » Natura » „Regele mlaștinii”, uriașul crocodil care teroriza cândva Australia. Ce au aflat cercetătorii despre această specie

Autor: Ioana Matei 12.24.2020
Sursa foto: University of Queensland

Un crocodil monstruos cu o lungime de 5 metri cândva stăpânea apele din sud-estul statului australian Queensland, în urmă cu milioane de ani.

Cercetătorii de la Universitatea din Queensland au identificat gigantul reptilian, poreclit „Regele mlaștinii”, după ce i-au studiat craniul de 65 de centimetri lungime, care a fost descoperit în anii 1980.

Noile cercetări au fost publicate în jurnalul PeerJ.

În latină, denumirea genului Paludirex poate fi tradusă drept „Regele mlaștinii” și numele Vincenti pentru specie a fost ales drept omagiu pentru Geoff Vincent, un locuitor al orașului Dalby din sud-estul statului australian care a descoperit craniul uriaș în apropierea orașului australian Chinchilla.

Ar fi semănat cu un crocodil modern pe steroizi

Cel mai mare crocodil din zilele noastre este crocodilul marin (Crocodylus porosus), care poate ajunge până la aproximativ aceeași lungime. Dimensiunile atinse de această specie doboară recorduri, unul specimen de 6 metri numit Lolong murind în captivitate în Filipine în 2013.

„Totuși, Paludirex avea un craniu mai lat și greu, așa că ar fi semănat cu un crocodil marin pe steroizi”, a spus Jorgo Ristevski, candidat la doctorat la Facultatea de Științe Biologice de la Universitatea din Queensland.

Astfel, potrivit oamenilor de știință, crocodilul uriaș ar fi putut să vâneze marsupiale preistorice supradimensionate și ar fi fost unul dintre principalii prădători din Australia, potrivit Live Science.

Cum a dispărut „Regele mlaștinii”

Aceste rege al mlaștinii a apărut, cel mai probabil, în aceeași perioadă ca și crocodilii moderni, în ultimele 55 de milioane de ani. Mai multe cercetări vor fi desfășurate pentru a stabili modul în care au murit acești crocodili masivi, în timp ce rudele lor mai „subțiri” au supraviețuit.

„Este dificil de spus dacă Paludirex vincenti a dispărut din cauza competiției cu specii precum Crocodylus porosus. Altă posibilitate ar fi că a dispărut pe măsură ce clima a devenit mai aridă și sistemele de râuri în care locuia cândva specia s-au micșorat. Investigăm momentan ambele scenarii”, a explicat Steve Salisbury, profesor la Universitatea din Queensland și autor al studiului.

Metoda prin care girafele sunt transportate prin ape pline de crocodili, spre a fi salvate de pe o insulă care se scufundă