Home » Natură » Cel mai înalt dinozaur din sud-estul Europei, expus la Râșnov. Este cât două girafe suprapuse

Credit foto: Dino Parc Rasnov
Publicat: 16.04.2021

Cel mai înalt dinozaur din sud-estul Europei este expus din această săptămână la Dino Parc Râșnov. Este vorba despre un Diplodocus care se ridică la peste 11 metri deasupra pământului, o înălțime echivalentă a două girafe puse una peste cealaltă.

Diplodocus face parte din familia sauropodelor, cele mai înalte creaturi care au existat vreodată pe Pământ. Dinozaurul se hrănea cu plante, în special cu frunzele din copaci.

Diplodocus avea și o coadă foarte lungă, compusă din 80 de vertebre, probabil, cea mai lungă din toate timpurile, pe care o folosea pentru a-și menține echilibrul când se ridica pe picioarele din spate ca să ajungă la coronamentul copacilor pentru a se hrăni.

„Ne-am propus ca în fiecare an să aducem câte un exponat excepțional. În trecut l-am adus pe Hatzegopteryx thambema, cel mai mare animal zburător ce a existat vreodată, descoperit chiar la noi, în România. În 2019 am profitat de extindere și de dublarea suprafeței parcului și am adus unul dintre cei mai mari dinozauri care a trăit vreodată, Seismosaurus, un gigant de 45 de metri”, a anunțat Adrian Apostu, managerul parcului de distracții.

Dinozaurul măsura peste 11 metri înălțime

Anul acesta l-am adus pe Diplodocus, un dinozaur foarte înalt, de peste 11 metri înălțime. Iar planul nostru este să continuăm să investim în astfel de exponate, astfel încât vizitatorii noștri să poată vedea cu ochii lor aceste animale extraordinare care au trăit pe Pâmânt în urmă cu zeci de milioane de ani”, a mai anunțat Adrian Apostu.

Parcul din Râșnov găzduiește peste 100 de dinozauri atestați științific, reproduși în mărime naturală, conform ultimelor descoperiri paleontologice.

Pe lângă dinozauri, în parc există un vulcan interactiv ce simulează o erupție și o platformă care exemplifică trei tipuri de cutremure: unul provocat de o erupție vulcanică, altul provocat de o turmă de Seismosauri care aleargă și un seism provocat de mișcarea plăcilor tectonice. Vizitatorii pot descoperi și 5 dinozauri animatronici care scot sunete terifiante, un cinematograf 360 de grade, o fereastră interactivă cu realitate augmentată și multe alte zone interactive.