Home » Natură » Fosile descoperite pe teritoriul României, într-o expoziţie inedită în cadrul Dino Parcului Răşnov

Publicat: 29.11.2017
Începând de vineri, 1 decembrie, vizitatorii Dino Parc Râşnov vor putea explora o colecţie ştiinţifică inedită de fosile ale unor mamifere preistorice care au trăit pe teritoriul ţării noastre în Pliocen şi Cuaternar, în urmă cu 7 milioane de ani.
Cu ocazia Zilei Naţionale a României, expoziţia va pune la dispoziţia vizitatorilor o selecţie de fosile aflate în stare foarte bună de conservare, printre care un craniu al ursului  de peşteră, molari de rinocer şi mamut cu blană, o mandibulă a uriaşului  Deinotherium şi  multe alte  exponate la fel de interesante.

“Fosilele acestor mamifere ne prezintă o parte foarte interesantă a istoriei pământului românesc, cunoscută prin mari fluctuaţii climatice, bine ilustrate  prin mamiferele care s-au succedat: gazele, girafe, elefanţi şi bizoni de stepă ȋn perioadele calde, rinocerul cu blană şi mamutul  lânos ȋn perioadele glaciare din ultimii 2 milioane de ani; niciuna dintre speciile de mamifere cuprinse ȋn această expoziţie  nu mai trăieşte  pe teritoriul ţării noastre”, a declarat Dan Grigorescu, profesor la  Universitatea  din Bucureşti.

Expoziţia este realizată de Dino Parc Râşnov în colaborare cu Universitatea din Bucureşti.

“Colaborarea dintre Dino Parc Râşnov şi Universitatea Bucureşti a devenit deja o tradiţie, iar acest lucru mă bucură, mai ales pentru că în cadrul parcului aceste exponate, de o valoare inestimabilă, beneficiază de atenţia pe care o merită. Mai mult decât atât, fosilele sunt expuse unui public numeros format preponderent din copii cărora avem astfel ocazia să le deschidem apetitul pentru geologie şi ştiinţă în general”, a declarat Adrian Apostu, managerul parcului.