Home » Natură » Dieta unei specii de rechin cu dinți neobișnuiți i-a luat prin surprindere pe oamenii de știință

Credit foto: Angajații NOAA la bordul vasului PISCES
Publicat: 06.09.2021

Totuși, un aspect știut cu certitudine este că acestor rechini le place să muște. De-a lungul anilor, oamenii de știință au descoperit bucăți mici smulse din corpurile delfinilor, țestoaselor de mare, balenelor, marilor rechini albi, submarinelor militare și chiar ale oamenilor.

Mulțimea de dovezi i-a făcut pe oamenii de știință să presupună că acești mici prădători, rechinii din specia Isistius brasiliensis, care de obicei nu ajung la lungimi mai mari de 50 centimetri, preferă să se înfrupte cu pradă mai mare decât ei. Însă, asta nu este neapărat adevărat.

Din ce fel de pradă preferă să muște acești rechini?

„În cele din urmă, paradigma era că rechinii se hrănesc în principal cu animale mai mari, însă nu aveam date empirice. Așadar, ne întrebam dacă suntem oare părtinitori dat fiind dovezile pe care le descopeream?”, a explicat Aaron Carlisle, om de știință la Universitatea din Delaware, SUA.

Noi cercetări asupra conținutului găsit în stomacul a 14 rechini din această specie, date colectate în apropiere de Hawaii, au dezvăluit că acești prădători paraziți preferă să muște din pradă de dimensiuni asemănătoare lor.

„Nu foarte multe animale fac așa ceva”

Mai mult, doar cei mai mari rechini din această specie se hrănesc cu balene, delfini sau alți rechini care frecventează apele din apropiere de suprafață. Majoritatea rechinilor din această specie rămân în adâncuri, hrănindu-se cu bucăți din prăzi mici precum cefalopode, crustacee și pești.

„Aceste animale ocupă un rol ecologic unic în oceanele lumii. Ei se hrănesc cu orice, de la cel mai impunător prădător, precum rechini albi sau orci, până la cele mai mici creaturi. Nu foarte multe animale fac așa ceva”, a explicat Carlisle.

O femelă de rechin dintr-un acvariu din Italia a născut un pui deși nu a mai avut contact cu masculi de 10 ani