Home » Natură » Iată cum merg tardigradele. Animalele microscopice i-au amuzat teribil pe cercetători

Credit foto: Lisset Duran
Publicat: 05.01.2022

Tardigradele sunt, fără îndoială, de-a dreptul ciudate. Animalele microscopice nu sunt deosebit de rezistente doar la exterior. Spre exemplu, oamenii de știință au descoperit anul trecut că tardigradele au armuri proteice la nivel de ADN.

Însă, multe mistere ale tardigradelor nu au fost încă rezolvate. Pentru început, cum merg aceste mici creaturi? Până la urma urmei, tardigradele sunt printre singurele animale care au corpuri moi și mici și se pot deplasa. Mai mult, tardigradele sunt printre singurele animale cunoscute cu picioare atât de mici.

„Unul dintre cele mai interesante și surprinzătoare aspecte despre tardigrade este cât de bine pot să meargă. Au un mers stabil care seamănă remarcabil de mult cu cel al altor animale mult mai mari”, a explicat Jasmine Nirody, biolog mecanic la Universitatea Rockefeller, SUA.

„Nu le-am forțat să facă nimic”

Așadar, Nirody și colegii săi au filmat tardigrade din specia Hypsibius dujardini în timp ce mergeau astfel încât să le analizeze stilul de mers și coordonarea picioarelor.

„Nu le-am forțat să facă nimic. Uneori pot fi foarte relaxate și doresc doar să se plimbe în jurul unui substrat. Însă, în alte momente, au văzut ceva ce le-a plăcut și pur și simplu au alergat în direcția acelui obiect”, a precizat Nirody.

Cercetătorii au analizat modul în care au mers tardigradele pe suprafețe diferite, descoperind că felul în care animalele pășesc este foarte similar cu cel al insectelor, în ciuda faptului că cele două grupuri sunt incredibil de diferite atunci când vine vorba de dimensiune și compoziție, potrivit Science Alert.

Tardigradele își adaptează locomoția la o coordonare în galop

„Am descoperit că tardigradele își adaptează locomoția la o coordonare în galop atunci când merg pe suprafețe moi. Această strategie a fost observată și la artropode”, au adăugat oamenii de știință.

Motivul pentru care tardigradele merg într-un stil atât de asemănător cu insectele nu este cunoscut încă. Cercetătorii nu sunt siguri dacă acestea ar putea avea un strămoș comun cu insectele sau dacă stilul de mers a evoluat separat la ambele organisme.

O nouă superputere a tardigradelor a fost descoperită: un scut protector fluorescent