Home » Natură » Un Pământ „extraterestru pentru oameni”. Cum va arăta lumea noastră peste 500 de ani?

Publicat: 05.09.2021

Atunci când vine vorba de schimbările climatice, oamenii au tendința să își facă griji despre prezent și viitorul apropiat. Însă, dacă ar fi să ne gândim cum va fi planeta peste câteva sute de ani, s-ar putea ca propria noastră lume să pară extraterestră.

Până în anul 2500, pădurea amazoniană ar putea deveni un peisaj dezolant, iar Statele Unite ale Americii s-ar putea transforma într-o junglă tropicală, potrivit unui nou set de previziuni climatice făcute de o echipă de oameni de știință de la diferite universități din Canada și Marea Britanie. Studiul a fost publicat în jurnalul Global Change Biology. Cercetările alarmante prevestesc un viitor sumbru al omenirii și lumii industrializate.

Multe modele climatice prevestesc schimbări climatice până în anul 2100, astfel că este de înțeles să încercăm să aflăm și să înțelegem cum va arată lumea după aceea, au argumentat cercetătorii într-un eseu.

Mare parte din Pământ va deveni ostil pentru oameni

Să prezici un viitor atât de îndepărtat este în mod sigur la nivel speculativ, au subliniat oamenii de știință. Totuși, aceștia au descoperit că previziunile lor se aliniază cu modelele existente pentru viitorul apropiat.

Pe măsură ce temperaturile continuă să crească, mare parte din Pământ va deveni ostil pentru oameni, iar zonele de coastă vor fi modificate de nivelurile tot mai mari ale mărilor, astfel cauzând schimbări majore din punct de vedere geografic și al societății umane.

„Pământul din previziunile noastre este extraterestru pentru oameni”

„Mai apoi, noi am descoperit că stresul din cauza căldurii va atinge cote letale pentru oamenii din regiunile tropicale, momentan foarte populate. Astfel de zone ar putea deveni nelocuibile”, au scris cercetătorii.

În cele din urmă, savanții speră că previziunile lor nu se vor adeveri. Aceștia au încheiat eseul cu o rugăminte pentru reducerea drastică a emisiilor de carbon. În cazul în care asta nu se va întâmpla, omenirea va trebui să facă față consecințelor.

„Pământul din previziunile noastre este extraterestru pentru oameni. Alegerea pe care o avem de făcut este reducem urgent emisiile, în timp ce continuăm să ne adaptăm la încălzirea de care nu putem scăpa”, au scris cercetătorii.

Lamantinii mor de foame în ecosistemele afectate de criza climatică. Scene macabre descrise de cercetători