Home » Natură » Râmele europene reduc populațiile de insecte din pădurile din America de Nord

Râmele europene reduc populațiile de insecte din pădurile din America de Nord

Publicat: 15.04.2022

Râmele europene introduse în nordul Americii de Nord au un impact negativ asupra faunei de insecte de deasupra solului.

Ecologiștii solului, conduși de Centrul German pentru Cercetare Integrativă a Biodiversității (iDiv) și Universitatea Leipzig, au descris această observație în revista Biology Letters.

Cercetătorii au descoperit acest impact asupra abundenței, precum și asupra biomasei și bogăției speciilor de insecte. Rezultateale lor indică faptul că schimbările în comunitățile de insecte pot avea cauze care au primit puțină atenție anterior. Acestora ar trebui să li se acorde mai multă atenție atunci când este vorba de conservarea naturii, scrie Phys.org.

Râmele europene au ajuns în America în transporturi de plante

Cel puțin de la ultima epocă glaciară, acum aproximativ 10.000 de ani, aproape că nu au existat râme în partea de nord a Americii de Nord. Cu toate acestea, de-a lungul ultimelor secole, acestea au fost introduse, probabil prin transporturilor de sol și de plante din Europa.

De atunci, acestea au fost dispersate și au schimbat semnificativ solul, cu consecințe de amploare asupra ecosistemului. Impactul pe care îl au râmele europene asupra lumii de deasupra solului a fost, până acum, rar investigat.

Studiul a fost efectuat într-o pădure de lângă Calgary, Canada, care are zone care sunt fie locuite, fie nelocuite de râme. Aici, cercetătorii au folosit tuburi cu vid pentru a captura insecte supraterane și au comparat capturile.

Ei au descoperit că abundența, biomasa și bogăția de specii a insectelor din zonele cu râme invazive diferă semnificativ față de cea din zonele fără râme. Acolo unde biomasa de râme a fost cea mai mare, numărul de indivizi de insecte a fost redus cu 61%, biomasa de insecte cu 27% și bogăția speciilor cu 18%.

Insectele de la suprafață sunt afectate de râme de dedesubt

„Ne așteptam ca râmele să aibă un impact asupra insectelor supraterane. Dar chiar și așa, am fost surprins de cât de pronunțate au fost efectele și că nu numai abundența, ci și biomasa și bogăția speciilor au fost afectate”, spune dr. Malte Jochum, de la iDiv și Universitatea Leipzig.

Mecanismele prin care râmele afectează insectele sunt, însă, încă neclare. „Este posibil ca râmele să mănânce hrana și să reducă habitatul acelor insecte supraterane, cum ar fi gândacii și larvele de muște, care descompun materialul vegetal mort”, spune Jochum.

Deoarece majoritatea insectelor sunt erbivore, se poate presupune, de asemenea, că declinul observat al insectelor se datorează modificărilor vegetației, cauzată de condițiile modificate ale solului.

În acest caz, totuși, cercetătorii nu au putut detecta nicio modificare semnificativă a numărului de specii de plante sau a acoperirii plantelor. „Totuși acest lucru nu exclude influența plantelor”, spune Jochum. Datele privind compoziția speciilor și alte caracteristici funcționale ale comunităților de plante nu au fost încă evaluate.

Creșterea speciilor de insecte prădătoare și a păianjenilor a fost, de asemenea, izbitoare. Acestea par să beneficieze de pe urma schimbărilor.

Cauzele subestimate ale pierderii biodiversităţii trebuie luate în considerare în conservare

„Până în prezent, doar câteva cauze au fost folosite pentru a explica schimbările globale ale populațiilor de insecte; mai ales modificări ale habitatelor de deasupra solului”, spune prof. Nico Eisenhauer, de la iDiv și Universitatea Leipzig.

„Aceste noi rezultate arată că pierderea biodiversității poate avea și alte cauze care au primit, până acum, puțină atenție și că acestea ar trebui luate în considerare atunci când se dezvoltă strategii de management și conservare a biodiversității”, spune Eisenhauer.

Râmele europene introduse nu se găsesc doar în America de Nord, ci pe aproape fiecare continent. Cu toate acestea, deoarece au existat foarte puține râme în nordul Americii de Nord de foarte mult timp, efectul acestor invadatori este deosebit de pronunțat.

„Pentru regiuni precum Europa, unde comunitățile naturale s-au dezvoltat întotdeauna împreună cu râmele, efectele negative comparabile datorate noilor specii de râme sunt foarte puțin probabile. În schimb, aici sunt factori importanți ai ecosistemelor, de care depind multe funcții importante ale acestora”, spune Jochum.

Albinele ar avea nevoie de multiple generații pentru a-și reveni de la o singură expunere la insecticide

O creatură bizară cu dinți din abundență este un animal complet unic și nedescris până acum

Cum s-au adaptat peștii vieții pe uscat?