Home » Natură » Cercetătorii propun uciderea furnicilor folosind virusuri

Cercetătorii propun uciderea furnicilor folosind virusuri

Publicat: 24.06.2022

Oamenii de știință spun că au descoperit o posibilă rezolvare pentru problema furnicilor de foc invazive, „importate” în America de Nord: uciderea furnicilor cu ajutorul unui virus.

Un grup de cercetători de la universitățile din Tennessee, Florida și Carolina de Nord au declarat în noul lor studiu, publicat în ediția tipărită a Journal of Invertebrate Pathology, că au redus cu succes populațiile sălbatice de furnici de foc din Florida.

Acestea reduc biodiversitatea din apropiere, așa că echipa a folosit un virus numit Solenopsis invicta virus 3 pentru uciderea furnicilor.

Uciderea furnicilor cu ajutorul unui virus

„Testele de laborator au arătat că virusul Solenopsis invicta 3 poate fi un agent natural de control eficient împotriva gazdei sale, furnica roșie de foc importată”, au scris autorii.

Washington Post spune că atât furnicile de foc roșii, cât și cele negre importate sunt originare din America de Sud și au fost introduse în anii 1930, notează Futurism.

Rezultatele par promițătoare, iar înlocuirea pesticidelor chimice în locuri precum locurile de joacă, zonele publice și terenurile agricole este întotdeauna un bonus. Singurul obstacol în calea reducerii complete a populațiilor de furnici este însă faptul că acestea se înmulțesc.

Soluția nu este eficace în toate cazurile

Potrivit Washington Post, furnicile de foc roșii s-au împerecheat cu cele negre și au creat un hibrid. Acesta este rezistent la virusul folosit în studiu, ceea ce înseamnă că am avea nevoie și de o nouă variantă care să țintească furnica hibridă.

Există, de asemenea, potențialul ca ceva să meargă prost, așa cum s-a întâmplat cu ultimul experiment de control al insectelor din Florida.

Dacă tactica virală ajută speciile native să prospere, acesta este un lucru bun, însă, ca întotdeauna, trebuie să sperăm că nimeni nu va abuza de această „armă”.

Motivul surprinzător pentru care o broască în miniatură din Brazilia nu poate sări

Viețile secrete ale cintezelor din Insulele Galapagos. Care sunt misterele păsărilor lui Darwin?

Cercetătorii au descoperit că plantele încalcă regulile biochimiei și „iau decizii în secret”

Test de cultură generală. Ce culoare are laptele de hipopotam?