Home » Știință » Un virus experimental împotriva cancerului a fost injectat într-un pacient pentru prima dată

Publicat: 24.05.2022

Un virus experimental împotriva cancerului i-a fost administrat unui pacient uman pentru prima dată, cu speranța că testarea va dezvălui în cele din urmă dovezi ale unui nou mijloc de a combate cu succes tumorile canceroase.

Medicamentul, numit CF33-hNIS (sau Vaxinia), este ceea ce se numește un virus oncolitic, un virus modificat genetic conceput să infecteze și să omoare selectiv celulele canceroase, în timp ce le ocolește pe cele sănătoase.

În cazul CF33-hNIS, virusul de variolă modificat funcționează intrând în celule și multiplicându-se. În cele din urmă, celula infectată erupe, eliberând mii de noi particule de virus care acționează ca antigeni, stimulând sistemul imunitar să atace celulele canceroase din apropiere.

Acest virus experimental împotriva cancerului a fost deja testat pe animale

Cercetări anterioare pe animale au arătat că medicamentul poate învăța sistemul imunitar să vâneze și să distrugă celulele canceroase, dar până în prezent nu s-a făcut nicio testare pe oameni.

Acest lucru tocmai s-a schimbat, co-dezvoltatorii acestui virus experimental împotriva cancerului (Centrul de îngrijire și cercetare a cancerului City of Hope, din Los Angeles, și compania de biotehnologie Imugene, cu sediul în Australia) anunțând acum că primul studiu clinic pe pacienți umani este în desfășurare.

„Cercetările noastre anterioare au demonstrat că virusurile oncolitice pot stimula sistemul imunitar să răspundă și să ucidă cancerul, dar și să răspundă mai bine la alte imunoterapii”, spune oncologul și investigatorul principal Daneng Li, de la City of Hope.

„Credem că CF33-hNIS are potențialul de a îmbunătăți rezultatele pentru pacienții noștri”, a adăugat el.

În ce constă studiul pe oameni?

Deblocarea acestui potențial va depinde mai întâi de demonstrarea faptului că CF33-hNIS este sigur de administrat la oameni, prima fază a studiului concentrându-se pe siguranța și tolerabilitatea medicamentului.

Pentru această intervenție sunt așteptați să se înscrie 100 de participanți, fiecare fiind un pacient adult cu tumori solide metastatice sau avansate, care a încercat anterior cel puțin două linii anterioare de tratament standard.

Odată înscrise în studiu, aceste persoane vor primi doze mici de tratament experimental prin injecție directă sau intravenos.

Dacă rezultatele timpurii sunt de succes și CF33-hNIS este considerat sigur și bine tolerat, testele suplimentare vor investiga modul în care medicamentul se asociază cu pembrolizumab, un tratament cu anticorpi existent deja utilizat în imunoterapia cancerului.

Cum funcționează medicamentul-minune?

Acest virus experimental împotriva cancerului care este acum testat clinic produce simporter uman de iodură de sodiu (hNIS), o proteină care le permite cercetătorilor să vadă și să monitorizeze multiplicarea virală, aducând și o modalitate suplimentară de a deteriora celulele canceroase prin adăugarea de iod radioactiv.

Cu toate acestea, înainte de a i se determina eficacitatea, cercetătorii vor căuta mai întâi să vadă cât de bine este primit medicamentul de către pacienți, înregistrând frecvența și severitatea oricăror efecte adverse și, de asemenea, investigând cât de bine se descurcă participanții pe măsură ce primesc doze mai mari.

Măsurile secundare (incluzând evaluările cu privire la eficiența cu care CF33-hNIS micșorează tumorile) vor fi analizate mai târziu, dar se estimează că studiul va dura doi ani și se va desfășura în mai multe clinici; probabil că va mai trece ceva timp până când vom putea privi rezultatele în detaliu.

Acest virus experimental împotriva cancerului este un instrument puternic

Ceea ce nu înseamnă că nu putem fi entuziasmați de potențialul larg de acum; doar că trebuie să ne menținem așteptările sub control, deoarece rezultatele promițătoare din experimentele preclinice nu garantează neapărat rezultate similare în cercetările ulterioare care implică pacienți umani, explică Science Alert.

Dacă acest virus experimental împotriva cancerului se dovedește a fi sigur și bine tolerat, am putea avea un nou instrument puternic pentru combaterea tumorilor, descris ca o „piatră de hotar datorită puterii sale și a capacității de a recruta și activa celulele imunitare”, potrivit medicului oncolog chirurgical Susanne Warner, care a condus anterior o echipă care studia efectele CF33 asupra tumorilor la șoareci.

„Virusul nostru oncolitic antrenează sistemul imunitar să țintească o anumită celulă canceroasă. Adică dacă o celulă canceroasă asemănătoare încearcă vreodată să crească din nou, sistemul imunitar va fi pregătit să o elimine”, a spus ea în 2020.

Nimeni nu știe încă sigur dacă CF33-hNIS va face aceleași minuni la oameni, dar dacă va reuși, va deveni abia a doua terapie cu virus oncolitic aprobată de FDA pentru cancer, după un medicament numit Talimogene laherparepvec (T-VEC), o versiune modificată a virusului herpes simplex, care este utilizat în tratamentul melanomului.

O nouă generație de nanoboți ucide bacteriile dentare folosind căldură. De ce e nevoie de ei?

De ce apare febra musculară și cum o putem combate?

Lentilele de contact inteligente ar putea trata o cauză principală a orbirii

Minciuna nu-ți va lungi nasul, dar îți va consuma din resursele creierului

Agenția germană de circulație rutieră spune că 59.000 de vehicule Tesla au o defecțiune de software
Noi indicii despre rolul femeii și al bărbatului de acum 7.000 de ani. Ce dezvăluie un străvechi câmp funerar?
Marius Tucă Show începe marți, 5 iulie, de la ora 20.00, live pe gandul.ro
Astronauții se confruntă cu pierderea permanentă a oaselor. Cât de mult suferă la întoarcerea pe Pământ?
Cercetătorii au descoperit o metodă prin care unele plante pot crește în întuneric
Ce animale și-au revenit primele după cel mai mare eveniment de extincție de pe Pământ?
Legătura dintre dieta vestică și cancerul colorectal. Ce spun specialiștii?
Temperaturile mai scăzute ar putea ajuta la combaterea obezității
Spuma de monoxid de carbon, un nou aliat împotriva inflamației?
Să fii morocănos poate fi un lucru bun. Iată ce spun psihoterapeuții
Test de cultură generală. Câți ani sunt într-un mileniu?
Erupția vulcanului din Tonga a produs unde de presiune care au testat „limita teoretică”
Inflația din zona euro a atins un nivel record
Mai mulți turiști, atacați de bizoni în Parcul Național Yellowstone din SUA
4 iulie, Ziua Independenţei SUA. Cum își celebrează americanii valorile naţionale?
Circulația pe Transfăgărășan, oprită temporar pentru Turul Ciclist al Sibiului