Home » Natură » Nu există niciun „refugiu” pentru 12 specii oceanice esențiale din Coasta de Vest a Americii de Nord

Credit foto: Mike McDermid
Publicat: 06.08.2022

Schimbările induse de climă pun în pericol viitorul ecosistemelor de coastă și pot afecta multe specii oceanice esențiale de acolo.

Pentru generațiile care au crescut urmărind „Finding Nemo”, s-ar putea să nu fie surprinzător faptul că despre Coasta de Vest a Americii de Nord se știe că are propria sa versiune a autostrăzii oceanice subacvatice, Ecosistemul Marin California Current (CCME).

CCME se întinde de la vârful cel mai sudic al Californiei până la Washington. Curenții ascendenți sezonieri de apă rece și bogată în nutrienți sunt coloana vertebrală a unei rețele trofice mai extinse de krill, calmari, pești, păsări marine și mamifere marine, indică Eurek Alert.

Cu toate acestea, schimbările climatice și schimbările ulterioare ale pH-ului oceanului, temperaturii și nivelurilor de oxigen modifică CCME și nu într-un mod bun.

Specii oceanice esențiale care simt efectele complexe ale schimbărilor climatice

O nouă cercetare condusă de un profesor de la Universitatea de Biologie McGill, Jennifer Sunday și profesorul Terrie Klinger de la Centrul de Acidificare a Oceanului Washington din cadrul EarthLab de la Universitatea din Washington avertizează că impactul climatic va afecta în mod semnificativ 12 specii importante din punct de vedere economic și cultural, care își vor face casa în CCME în următorii 80 de ani. Partea de nord a acestei regiuni și zonele care sunt mai aproape de țărm vor avea cele mai puternice răspunsuri în acest cadru, la schimbarea condițiilor oceanului.

Evaluarea efectelor biologice ale mai multor variabile de mediu, arată complexitatea cercetării sensibilității la climă. De exemplu, în timp ce unele schimbări anticipate de mediu vor stimula metabolismul și vor crește consumul și creșterea, modificările care însoțesc alte variabile sau chiar aceleași, ar putea scădea ratele de supraviețuire. În special, creșterile fiziologice (cum ar fi dimensiunea, consumul sau motilitatea) nu sunt întotdeauna benefice, mai ales atunci când resursele, cum ar fi alimentele și apa oxigenată, sunt limitate.

Dintre toate efectele climatice, acidificarea oceanelor a fost asociată cu cele mai mari scăderi ale ratelor biologice individuale la unele specii, dar cu cele mai mari creșteri la altele. Acest rezultat subliniază necesitatea cercetării și monitorizării continue pentru a oferi informații corecte și în baza cărora să poată fi adoptate măsuri.

Salvarea ecosistemelor de coastă și a acestor specii oceanice esențiale

Investițiile în modele predictive și implementarea strategiilor de adaptare vor fi din ce în ce mai esențiale pentru a ne proteja ecosistemele, culturile de coastă și mijloacele de trai la nivel local. Cu provocări similare se vor confrunta și specii care nu sunt abordate în acest studiu, iar răspunsurile vor fi complicate de sosirea speciilor invazive, focarele de boli și schimbările viitoare ale aprovizionării cu nutrienți.

Aceste sensibilități ale speciilor vor avea probabil consecințe socio-economice resimțite în sus și în jos pe Coasta de Vest, dar probabil că nu vor afecta pe toată lumea și fiecare loc în mod egal.

Deoarece zona este foarte productivă, susținând pescuitul și mijloacele de trai pentru zeci de milioane de locuitori ai Coastei de Vest, posibilitatea de a prezice schimbări la nivel de populație pentru o serie de specii care sunt susceptibile de a fi afectate ar trebui să arunce oun semn de întrebare asupra potențialului impact economic și a adaptării optime a măsurilor pentru viitor.

„Este timpul să accelerăm implementarea măsurilor bazate pe știință”

„Este momentul să accelerăm acțiunile bazate pe știință”, spune Jennifer Sunday, profesor asistent la Departamentul de Biologie al Universității McGill și prim autor al lucrării.

Ea face trimitere la mesajele de la recenta Conferință Oceanică a ONU din 2022 și evenimentul paralel WOAC. „Integrarea informațiilor științifice, a modelelor predictive și a instrumentelor de monitorizare în procesul decizional local și regional, poate promova administrarea resurselor marine și poate contribui la bunăstarea umană, pe măsură ce ne confruntăm cu schimbări inevitabile ale vieții marine care ne susțin.”

Lamantinii mor de foame în ecosistemele afectate de criza climatică. Scene macabre descrise de cercetători